کد خبر 613429
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که تلاش ها برای یافتن راه حل توقف جنگ در سوریه، باعث سفید شدن موهایش شده است؛ این اظهارات در حالی بیان می شود که واشنگتن از ابتدای بحران سوریه همچنان از بسیاری از گروه های شورشی و مخالف دولت قانونی و منتخب مردم این کشور حمایت کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه 'سی بی سی' آمریکا، باراک اوباما پس از نشست با مقامات نظامی و امنیتی در وزارت دفاع این کشور، با اشاره به تداوم حملات گروه تروریستی داعش در سراسر جهان با وجود شکست این گروه در خاورمیانه، به خبرنگاران گفت: نیروهای تحت امر آمریکا در عرض یک سال به دستاوردهایی مهم در برابر داعش، کشتن رهبران این گروه، بازپس گرفتن شهرهای مهمی مانند فلوجه و رمادی و جلوگیری از ثبت هرگونه موفقیت نظامی این گروه دست یافتند.

وی ادامه داد: دو سال پیش، داعش تا نزدیکی بغداد در عراق جولان می داد و بسیاری از ناظران، این گروه را سرسخت و مقاوم می پنداشتند اما امروز، داعش نمی تواند نه در سوریه و نه عراق مدعی پیروزی ارضی شود که آن را از دست نداده باشد. حتی رهبران این گروه می دادند که شکست می خورند. به عبارتی، داعش سرسخت و مقاوم نمی شود بلکه در واقع، آنها محکوم به شکست هستند.

وی همچنین با اعلام این مطلب که تنها نیروی نظامی برای شکست دادن داعش کافی نیست، گفت: باید در زمینه مقابله با افراط گرایی خشونت طلب، فعالیت بیشتری کرد.

اوباما افزود: شکست دادن داعش در سوریه مستلزم پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور است که مردم را به سوی تندروها سوق می دهد. این کار نیازمند حمایت روسیه است اما، مطمئن نیستم که بتوان به 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری این کشور اعتماد کرد. به همین علت است که ما باید این مسأله را که آیا می توان خصومت ها را در سوریه متوقف کرد یا خیر، به بوته آزمایش بگذاریم.

وی از آمادگی کشورش برای رفع اختلافات با روسیه خبر داد و گفت: با توجه به وخامت اوضاع، زمان آن رسیده است که روسیه نشان دهد در ارتباط با یافتن یک راه حل، جدی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس