کد خبر 613308
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

ائتلاف آمریکایی به بهانه پشتیبانی هوایی از پیشروی نیروهای دموکراتیک در نبرد ضد داعش در «منبج»، 43 غیرنظامی دیگر را به خاک و خون کشید و تنها نانوایی شهر را نیز بمباران کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه درگیری‌های شدید داعش با نیروهای دموکراتیک سوری مورد حمایت ائتلاف بین‌المللی در شهر منبج، هواپیماهای ائتلاف آمریکایی چهارمین جنایت را در حق غیرنظامیان منبج مرتکب شدند.

بنا بر اخبار دریافتی، 23 غیرنظامی در حملات آمریکا به منطقه سوق الهال منبج کشته شدند، 21 تن دیگر نیز در حملات آمریکا به منطقه حی الصناعه کشته شدند.

از سوی دیگر در پی پیشروی نیروهای دموکراتیک به سوی مرکز شهر منبج شاهد حرکت موج بزرگ آوارگان این شهر از مناطق درگیری به سوی حی السرب و حی الطریق جرابلس هستیم.

از سوی دیگر منابع میدانی سوریه گفتند: ائتلاف آمریکایی همچنین تنها نانوایی شهر منبج را که برای ساعات محدودی نان مردم شهر را تامین می‌کرد هدف گرفتند ساختمان شرکت مخابرات منبج نیز کاملا در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی نابود شد.

منابع میدانی کُرد با اشاره به پیشروی قابل توجه نیروهای دموکراتیک به سوی مرکز منبج گفت: درگیری‌های شدیدی علیه داعش در الصناعه و سوق الهال و محور مدرسه السوداء واقع در شهر شهر منبج جریان دارد.

این منابع با اشاره به کشته شدن بیش از بیست و پنج تن از عناصر داعش در درگیری‌های دیروز منبج گفت: این گروهک تروریستی در اجرای عملیاتی انتحاری که قرار بود مواضع نیروهای دموکراتیک را در محور البرید این شهر هدف بگیرد ناکام ماند به شکلی که نیروهای دموکراتیک خودروی حامل مواد منفجره داعش را قبل از رسیدن به هدف با یک فروند موشک حرارتی هدف گرفتند.

منابع میدانی در منبج گفتند: تک تیراندازهای داعش 2 زن را که به همراه خانواده‌هایشان از طریق یکی از جاده‌های نزدیک به مسجد جامع الحج فیاض در حال خروج از شهر بودند هدف گرفت.

به گفته منبع مذکور، داعش همچنین شمار زیادی از مردان شهر را هنگامی که با خانواده‌هایشان در حال انتقال از مناطق درگیری به مناطق امن شهر بودند به اتهام فرار از سرزمین خلافت به اسارت گرفت.

اوضاع انسانی 200 هزار غیرنظامی محاصره شده در شهر منبج بسیار وخیم گزارش شده و ائتلاف آمریکایی به منظور پشتیبانی از حمله نیروهای دموکراتیک در این شهر بارها مناطق مسکونی را هدف حملات کور خود گرفته و غیرنظامیان بیم دارند هر لحظه هدف بمباران هواپیماهای آمریکایی قرار گرفته یا بدست عناصر داعش بازداشت شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس