کد خبر 613117
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

نیروهای امنیتی عراق طی عملیات نظامی منحصر به فرد، موفق شدند نقشه حمله بزرگ داعش به بغداد و چند استان جنوبی این کشور را خنثی کنند.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای از خنثی‌سازی نقشه داعش برای حمله گسترده به بغداد و استانهای جنوبی این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است که قرار بود حمله تروریستها به بغداد و استانهای جنوبی، با نظارت مستقیم ابوبکر البغدادی سرکرده داعش صورت گیرد.

بر اساس این بیانیه، تروریستها قصد داشتند با تعدادی خودروی بمب‌گذاری شده و عوامل انتحاری، بغداد و استانهای جنوبی را هدف حمله قرار دهند.

داعش این عملیات ناامیدانه خود را که قرار بود با نظارت مستقیم ابوبکر بغدادی سرکرده این گروه تروریستی انجام شود، غزوه بغداد الکبری  نامیده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است:بعد از تلاشهای اطلاعاتی دقیق و مستمر، مفخی‌گاههای داعش در مناطقی از شهرستان القائم در غرب بغداد، چهار بار هدف حملات هوایی قرار گرفت که در پی آن، 43 تروریست که بیشتر آنها از اعضای برجسته داعش هستند، به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، حمله هوایی اول در منطقه الکرابله در نزدیکی بازار العصری صورت گرفت که در پی آن 18 تروریست از جمله 11 عامل انتحاری کشته و 3 نفر نیز زخمی شدند که حال دو تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

حمله هوایی دوم نیز در منطقه دیگری از شهرستان القائم صورت گرفت که در پی این حمله، سه خودروی بمب‌گذاری شده منفجر شد. در این حمله ابوقتاده الانصاری یکی از سرکرده های ارشد داعش به هلاکت رسید.

حمله  سوم نیز یک مخفی گاه داعش در القائم را که قرارگاه پشتیبانی این گروه تروریستی محسوب می شد، هدف قرار داد. در پی این حمله 13 تروریست به هلاکت رسیدند. همچنین این حمله منجر به انفجار یک خودروی بمب گذاری شده، انهدام مخفی‌گاههای مجاور و هلاکت شماری از عناصر تروریستی شد. از جمله مهمترین تروریستهای کشته در این حمله ابواستبرق مسئول دسته انتحاری‌ها در این قرارگاه بود.

در حمله چهارم، یک انبار اصلی داعش در حی الفرات که محل ذخیره مقادیر زیادی بمب و کمربندهای انفجاری بود، هدف  قرار گرفت و طی آن 11 تروریست به هلاکت رسید.

ارتش عراق هفته گذشته نیز موفق شد با انجام عملیاتی منحصر به فرد، شماری از نزدیکان سرکرده گروه تروریستی داعش را به هلاکت برساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • روکه سانتاکروز ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    این عراق بجای حمله تمام کننده به موصل و اعزام نیرو به ان هی داره دست رو دست میزاره ، تا داعش بیاد یه منطقه رو بگیره ، خب الان واسه چی حمله نمیکنن ؟؟ تو موصل هر روز مصل کشتار گاه مرغ ، ادم معدوم میکنند کل استان نینویا و کرکوک هم دست داعشه ، تا سال 2017 هم داعش از عراق نمیره با این بی غیرتی و شکم سیری عراقی ها تازه هنوز کشتار اصلی یعنی کشتار سفیانی از مردم عراق باقی مونده ، یعنی بازم بی عرضه تشریف دارن .......
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      توهین نکن و تهمت نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس