کد خبر 613067
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲

ورزشکاران کشورمان در نخستین روز بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ در رشته‎های تیراندازی، دوچرخه‎سواری، قایقرانی و تنیس روی میز به مصاف حریفان می‎روند.

به گزارش مشرق، المپیک، المپیک، المپیک. این نامی است که از بامداد روز (شنبه) 16 مردادماه به وفور در سراسر ایران شنیده خواهد شد.

سی و یکمین دوره بازی‎های المپیک رسماً از بامداد شنبه آغاز خواهد شد و 206 کشور از سراسر این کره‎ خاکی تلا‎ش‎های چهار ساله خود را به منصه ظهور می‎گذارند. چه کشوری که با 555 ورزشکار به این رویداد آمده است چه کشور‎هایی که تنها با یک ورزشکار در این رویداد بزرگ حضور دارند، همه و همه برای کسب مدال‎ طلا تلاش می‎کند تا توانایی‎های ورزش خود را به دنیا نشان بدهند.

کشورمان در این دوره از بازی‎ها 63  ورزشکار در 14 رشته دارد. والیبال، کشتی(آزاد و فرنگی)، دوومیدانی، وزنه‌برداری، شنا، جودو، دوچرخه‎سواری، بوکس، قایقرانی، تکواندو، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس روی میز و شمشیربازی رشته‎های کاروان ورزشی ایران این فستیوال بزرگ هستند.

زهرا نعمتی، نخستین ورزشکار کشورمان است که به مصاف حریفانش می‎رود. او پیش از آغاز مراسم افتتاحیه و از ساعت 20:30 روز جمعه در مرحله تعیین جدول رده‎بندی به مصاف 63 تیرانداز خواهد رفت. نعمتی پس از اینکه رقابتش به اتمام رسید، باید خود را برای مراسم افتتاحیه آماده کند. این مراسم از ساعت 3:30 بامداد شنبه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

پس از مراسم افتتاحیه، الهه احمدی و نجمه خدمتی در رشته تفنگ بادی 10 متر باید به مصاف رقیبان خود بروند. در این رشته که مرحله مقدماتی آن از ساعت 4:00 آغاز می‏‎شود، 51 ورزشکار حضور دارند. رقابت نهایی این مسابقات ساعت 18:00 همان روز برگزار خواهد شد.

اواسط مسابقات تیراندازی بانوان، رکاب‎زنان کشورمان در رشته استقامات جاده به مصاف حریفان خود خواهند رفت. قادر میزبانی، میرصمدپور سیدی و آروین معظمی گودرزی سه رکاب‎زن کشورمان در این رقابت خواهند بود. البته تا به این لحظه هنوز استارت لیست سنگین‎ترین رقابت المپیک اعلام نشده است. این رقابت ساعت 17:00 خواهد بود.

رقابت‎های روئینگ تک نفره بانوان از ساعت 17:00 در 6 گروه آغاز می‎شود که هنوز استارت لیست این مسابقات اعلام نشده و مشخص نیست مهسا جاور تنها نماینده قایقرانی زنان ایران در کدام گروه قرار خواهد داشت.

از ساعت 18:00 نیما عالمیان در رقابت‎های تنیس روی میز باید به مصاف «جی اچ ای کاناک» 16 ساله امریکایی برود. از ساعت 22:00 هم ندا شهسواری به مصاف «الکساندرا پیرووالوا» بلاروس می‎رود و در همین روز  و از ساعت 2:30 بامداد نوشاد عالمیان در دور رقابت‎های به مصاف «بویان توکیچ» اسلوونیایی باید برود.

سایر ورزشکاران کشورمان در روزهای آینده به مصاف حریفان می‎روند.

تمامی ساعت‎های قید شده به وقت تهران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس