کد خبر 613044
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

انجلینو الفانو وزیر کشور ایتالیا اعلام کرد که از سال 2015 تا کنون مجموعا 106 مظنون به تروریسم و محافل افراط گرا از کشور اخراج شده اند.

به گزارش مشرق، وزیر کشور ایتالیا با اشاره به اینکه امروز(پنجشنبه) دو تبعه تونس نزدیک به گروه های تروریستی از کشور اخراج شده اند، افزود: از سال 2015 میلادی تا به امروز مجموعا 106 نفر نزدیک به محافل افراط گرای اسلامی و گروه های تروریستی اخراج شدند.

وی گفت: فعالیت پیشگیرانه برای کاهش سطح خطر در ایتالیا، با توجه به اینکه هیچ کشوری امروز از خطر تروریسم در امان نیست، منجر به اخراج این افراد شده است. در پی فعالیت های دقیق تحقیقاتی، این دو شهروند تونسی به دلایل امنیت کشور، با یک پرواز از ایتالیا دور شدند.
وی همچنین گفت: با کنترل دقیق فعالیت های اینترنتی این دو تونسی در شبکه های اجتماعی و کنترل گوشی های همراه، متوجه تماس آنها با افراد حامی افراط گرایی مذهبی و گروه های تروریستی شدیم. این باعث شد تا پلیس به این نتیجه برسد که این دو علاوه بر اینکه وابسته به یک گروه افراط گرا بودند، بتوانند در گسترش پیام های رادیکالی با اهداف تبلیغاتی فعالیت کنند.

وزیر کشور اخیرا نیز در یک نشست توجیهی در پارلمان به فعالیت پلیس این کشور در مبارزه علیه تروریسم اشاره کرد و گفت : از سال 2015 تاکنون بیش از160هزار نفر مشکوک کنترل شده و 549 نفر دستگیر و 884 مورد نیز تحت بازجویی قرار گرفته و دوهزار و 859 مورد تفتیش از سوژه های مشکوک صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به دیدار و گفت و گو با جامعه مسلمانان در ایتالیا از ایجاد مقررات جدید صحبت کرد و گفت : امامان جماعت باید موعظه های خود را به زبان ایتالیایی خوانده وهمچنین در صدد شناسایی و ردیابی حمایت های مالی به مساجد هستیم.

گروه تکفیری داعش در یک پیام جدید ویدیویی که ازسوی شاخه مصری آن 'ولایت سینای'، سازمان تروریستی فعال در سینا در مصر پخش شد، رم را بار دیگر تهدید به فتح کرد و پلیس شهر رم نیز برنامه ضد تروریسم پایتخت را توسعه داده و علاوه بر توسعه نوار امنیتی واتیکان، مراقبت از سایر اهداف مذهبی حتی در حومه شهر و همچنین مراکز تجاری بزرگ را تقویت کرد.
تقویت نیروهای گشتی پلیس و نیروهای مستقر ارتش در اماکن حساس از جمله تدابیر دیگر در ایام تعطیلات تابستانی در رم اعلام شده است.
 
بیش از یک هزارهدف حساس در شهر رم با استقرار نیرو تحت کنترل قرار گرفته است. کنترل شبکه اینترنت و استراق سمع تلفنی از افراد مشکوک نیز از جمله رویکردهای امنیتی ایتالیا برای مبارزه علیه تروریسم و جذب نیرو در این کشور است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس