وزارت کشور افغانستان از اعزام ۱۵۰ مشاور شامل ژنرال‌های آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی تحت مأموریت حمایت قاطع ناتو به شمال و شمال شرق افغانستان خبر داد.

 به گزارش مشرق، وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ناتو 150 نفر از مشاوران جدید و باتجربه خود را تحت برنامه مأموریت «آموزش، مشورت و کمک» به افغانستان اعزام می‌کند.

وزارت کشور افغانستان گفت که ناتو بعد از کنفرانس ورشوی لهستان و تعهد جامعه جهانی به ادامه حمایت و کمک به افغانستان به‌ویژه کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور تصمیم به اعزام مشاوران جدید گرفته است.

براساس بیانیه وزارت کشور افغانستان، مشاوران و افسران عالی‌رتبه ناتو قرار است تا چند هفته آینده وارد افغانستان شوند.

ژنرال‌های عالی‌رتبه آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی قرار است تحت مأموریت حمایت قاطع به شمال و شمال شرق افغانستان اعزام شوند.

در بیانیه وزارت کشور افغانستان آمده است که برای آماده‌سازی بهتر این مشاوران و افسران، نشستی در مرکز مشترک نیروهای ناتو در شهر «بیدگاژ» لهستان برگزار شد که در آن دو نفر از افسران عالی‌رتبه افغانستان «فرید احمد احمدی» معاون برنامه‌ریزی ریاست عملیات وزارت دفاع افغانستان و «عبدالمقیم عبدالرحیم‌زی» رئیس روابط خارجی وزارت کشور افغانستان در مورد اوضاع امنیتی این کشور توضیحاتی ارائه کردند.

عملیات‌های جاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، دست‌آوردهای عملیات بزرگ شفق، پیشرفتها و دست‌آوردهای پلیس ملی و وزارت کشور، پیشرفت‌های ارتش، چالش‌ها و تهدیدهای پیش روی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نقش و تأثیر نیروهای ناتو در افغانستان از جمله موضوعات مطرح شده توسط نمایندگان افغانستان در این نشست بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس