آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: امروز موضوع حجاب از یک مبحث فرعی و شرعی به یک مسئله سیاسی مهم تبدیل شده که باید با هوشیاری کامل با آن برخورد شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اشاره به موج اسلام هراسی و شیعه ستیزی دشمنان، انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را فرصت بی نظیری برای مقابله با این توطئه استکبار توصیف کرد.

وی افزود: باید از تمامی ظرفیت ها در این حوزه برای نشر معارف اهل بیت و پیامبر عظیم الشان اسلام، بهره برداری لازم صورت پذیرد.

این مرجع عالی قدر شیعه به تبلیغات مسموم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت برای تقویت همبستگی جهان اسلام استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امروز موضوع حجاب از یک مبحث فرعی و شرعی به یک مسئله سیاسی مهم تبدیل شده که باید با هوشیاری کامل با آن برخورد شود.

این مرجع عالی قدر به موضوع ساخت و سازها در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز اشاره و بر لزوم ساماندهی این امر و رعایت معماری اسلامی و ایرانی تاکید کرد.

رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مشهد ۲۰۱۷ گفت: این رویداد به دلیل شرایط سیاسی امروز دنیا برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

علیرضا رشیدیان افزود: به همین منظور با بسیج تمام امکانات، تلاش می کنیم به بهترین شکل از این ۵۲ هفته ای که در طول سال ۲۰۱۷ داریم استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دولت و شخص رئیس جمهور نیز نسبت به این امر عنایت ویژه ای دارند و با  طرح موضوع در هیئت وزیران توانستیم مصوبه خوبی برای مشهد ۲۰۱۷ بگیریم.

رشیدیان تصریح کرد: برنامه های این مدت، با محوریت حب پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد و در آن ها تمامی قشرها اعم از دانشگاهیان، دانشجویان، کارگران، ورزشکاران و ... دیده شده اند و همچنین در این مسیر از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می کنیم. 

استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین رسالت و وظیفه ما نهادینه کردن ارزش های اسلامی و اشاعه فرهنگ رضوی است.

وی حضور سالانه  ۲۷ میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد را فرصتی بی بدیل دانست و افزود: باید از این فرصت به نحو شایسته ای برای نهادینه کردن معارف در جامعه استفاده کرد.

رشیدیان در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتقا شاخص های فرهنگی در استان و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در بین زائران و مجاوران با استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی پرداخت.

استاندار خراسان رضوی در خصوص ساخت و سازها هم با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از قطع اشجار، ساماندهی معماری شهری، ممنوعیت ساخت و ساز در ارتفاعات و بلند مرتبه سازی در مشهد، تاکید کرد: این ملاحظات به ویژه در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با جدیت دنبال می شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس