کد خبر 612061
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

کمیته تحقیقات کادونا ضمن درخواست محاکمه سربازانی که در کشتار غیرقانونی شیعیان زاریا دست داشتند، تاکید کرد ارتش رفتار نامتعارفی در سرکوب شیعیان داشته است.

 به گزارش مشرق، تحقیقات رسمی انجام شده نشان می‌دهد ارتش نیجریه طی درگیری‌های سال گذشته با شیعیان این کشور، بسیار «نامناسب» و خارج از عرف عمل کرده است.

«دیده‌بان حقوق بشر» اعلام کرد گزارش کمیته قضایی تحقیقات ایالت کادونا نشان می‌دهد 349 عضو جنبش اسلامی نیجریه طی حمله سنگین ارتش و استفاده غیرقابل توجیه از قدرت مرگبار کشته شدند.

درحالی که این کمیته، جنبش اسلامی را به کارهای همیشگی و گسترده در تضاد با دولت متهم کرد، اما واکنش ارتش را نیز «زیاد از حد» توصیف و محکوم کرد.

این گزارش تاکید می‌کند سربازان ارتش نیجریه وقتی با سد شیعیان هنگام هجوم به محله «زاریا» و مجتمع حسینیه بقیة‌الله مواجه شدند، راه خود را با شلیک مستقیم به آنها و کشتار مردم گشودند.

برخلاف ادعاهای ارتش، کمیته قضایی تحقیقات کادونا می‌گوید که هیچ ذخیره بزرگی از سلاح متعلق به جنبش اسلامی و رهبر آن یعنی شیخ «زکزاکی» یافت نشده است. تنها اشیایی که یافت شده بود شامل تیر و کمان و سلاح‌های محلی برای شکار بود.

این گزارش در پایان خواستار محاکمه سربازانی که در کشتار غیرقانونی اعضای جنبش اسلامی دست داشتند، شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس