اکنون در یک‌سالگی برجام که نتایج آن بر همگان آشکارشده است، به‌راحتی قابل مشاهده است و دست‌اندرکاران برجام هم خود به‌کرات بر این بدعهدی اشاره داشته و تصریح به آن نموده‌اند که طرف غربی از ایفای تعهدات خود سرباز می‌زند.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان در کانال تلگرامی‌اش و در تحلیل بیانات روز گذشته رهبر انقلاب نوشت: آنچه دیروز در بیانات مقام معظم رهبری مورد تأکید واقع شد بی‌حاصلی برجام بود نه از لحاظ اینکه اصل مذاکرات بی‌فایده بوده است، بلکه به این دلیل که نشان داد آمریکا با بدعهدی و نقض تعهدات نمی‌تواند مدعی یک دولت وفادار به اصول روابط بین‌الملل و بایسته‌های حقوق بین‌الملل باشد.

این نتیجه صرفاً یک پیش‌بینی و گمانه‌زنی نبوده که به‌سادگی بتوان آن را نادیده گرفت بلکه اکنون در یک‌سالگی برجام که نتایج آن بر همگان آشکارشده است به‌راحتی قابل مشاهده است و دست‌اندرکاران برجام هم خود به‌کرات بر این بدعهدی اشاره داشته و تصریح به آن نموده‌اند که طرف غربی از ایفای تعهدات خود سرباز می‌زند.

خلاصه اینکه برجام اگر حاصلی داشته باشد بی‌اعتمادی به استکبار است و نفس مذاکره نمی‌تواند نتایجی برای کشور به بار آورد.

مذاکره باید تعهدات دوجانبه را هدف بگیرد که البته تجربه برجام خلاف این بود و به همین دلیل است که تأکید می‌شود مذاکره در سایر موضوعات نیز نمی‌تواند مثمر ثمر باشد، پس بهتر آن است تا نگاه به خارج عاقلانه باشد و در حد و اندازه خود و به جای آن تکیه‌بر بازوی داخلی کنیم چرا که خفته و بیدار را تفاوت است و تکیه‌بر خنده دشمن شرط عقل نباشد.

گفت‌وگو یکرنگ نبود غافل و هوشیار را

در نفس باشد تفاوت، خفته و بیدار را

بر تواضع‌های دشمن تکیه کردن ابلهیست

پای بوس سیل از پا افکند دیوار را

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    قابل توجه دکاتیر معظم حضرات آقایان روحانی، ظریف، عراقچی، صالحی، تخت روانچی و کدخدایی اینجانب با توجه به سطح سواد معمولی و مدرک کارشناسی و کار تجربی و کارگاهی و کارگری و عدم سواد سیاسی قبل از اولین جلسه مذاکرات در لوزان و ژنو و نیویورک و ... گفته بودم هیچ اتفاقی نمی افتد و به امریکا اطمینانی نیست البته طبق فرمایش رهبر معظم. اما گویا با آنهمه تجارب و تخصص و سابقه سیاسی و علمی حضرات فهم این واقعیت عیان اینقدر زمان برد و دست آخر شد هزینه ای به پای ملت ایران. نقطه سر خط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس