کد خبر 611705
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: نیروهای این کشور برای نخستین بار به منظور کمک به عملیات نظامی دولت وفاق ملی لیبی علیه نیروهای داعش در یک سلسله حملات هوایی مواضع این تشکیلات تروریستی را در شهر 'سرت' لیبی آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که هواپیماهای این کشور به درخواست دولت وفاق ملی لیبی به سلسله عملیات هدفمندی علیه مواضع داعش در کشور لیبی اقدام کرده اند.

به گفته وی، این عملیات ابتدا به توصیه رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا صورت گرفته و به تایید اوباما رییس جمهور این کشور نیز رسیده است.

حملات نیروهای آمریکا و گروه ائتلاف تا کنون صرفا بر مواضع داعش در سوریه و عراق محدود بوده و این نخستین باری است که با گسترش حضور این تشکیلات درلیبی به حملات مشابهی در این کشور نیز اقدام می کنند.

سخنگوی پنتاگون یاد آور شد که نخستین هدف این حملات شهر سرت لیبی مرکز ساختمان های اداری لیبی است که در فاصله میان شهرهای بنغازی و طرابلس قرار گرفته و نیروهای داعش اخیرا در آن حضور گسترده ای پیدا کرده اند.

به گفته وی، این حملات که به توصیه رییس ستاد مشترک آمریکا و با تایید اوباما رییس جمهور این کشور صورت گرفته به نیروهای لیبی درعملیات بیرون راندن این تشکیلات تروریستی از شهر مذکورکه به گفته او اخیرا با موفقیت هایی همراه بوده کمک موثری خواهد کرد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس