وزیر آموزش و پرورش گفت: درمان و ترمیم مشکل بازنشستگان این وزارتخانه در بخش‌های درمان و حقوق، طی یک لایحه تنظیم و تقدیم مجلس خواهد شد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر فانی در جمع نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم شهرستان کنگاور اظهار داشت: با طرح رتبه‌بندی معلمان، میانگین حقوق معلمان آموزش و پرورش در این مدت 80 درصد افزایش یافته است که البته تا حالت ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دولت یازدهم بودجه آموزش پرورش 2 و هفت دهم درصد رشد داشته و این نشانگر این است که رفاه فرهنگیان برای دولت تدبیر و امید بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه 760 هزار بازنشسته فرهنگی در سطح کشور وجود دارد که بررسی مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: درمان و ترمیم مشکل بازنشستگان در بخش‌های درمان و حقوق، طی یک لایحه تنظیم و تقدیم مجلس خواهد شد.

فانی با بیان این که در بحث سیاستهای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از بوم برای بوم خواهد بود، تصریح کرد: با رسیدن به ثبات نیروی انسانی مشکل نقل و انتقال معلمان نیز برطرف خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص فرزندان فرهنگیان و استخدام آنها نیز گفت: فرزندان فرهنگیان برای استخدام در آموزش و پرورش در اولویت هستند و برای پذیرش از مهر ماه سال 93 این کار انجام شده و در حال اجرا است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خود را متعهد و مکلف انجام وعده‌های داده شده می‌داند، یادآور شد: دادن وعده‌هایی که قابلیت اجرا دارند از توصیه‌های همیشگی رئیس‌جمهور در جلسات مختلف و به ویژه در جلسات پیش از سفرهای استانی به هیئت وزیران است که همواره مورد تاکید قرار دارد.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور همواره سعی کرده است به تعهدات خود پایبند باشند و اگر کاری هم به مرحله عمل و نتیجه نرسد از مردم عذرخواهی خواهیم کرد.

فانی اظهار امیدواری کرد که در این سفر حداقل‌ها را برای مردم این منطقه فراهم کنند و این که از سوی رئیس جمهوری 998 میلیارد تومان اعتبار در این سفر به استان کرمانشاه اختصاص داده شده و تعهدات نیز بر اساس این اعتبارات خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن دستاوردهای دولت یازدهم ظرف 3 سال گذشته گفت: این دستاوردها که به‌ واسطه حمایت مردم و رهبری و همراهی مجلس شورای اسلامی به‌دست آمده است، امید به آینده را در دل آحاد مردم ایران زنده کرد.

فانی اظهار کرد: دولت در عرصه داخلی با کنترل تورم و گرانی و خروج از رکود و برقراری آرامش در فضای عمومی کشور و نیز مباحث مربوط به امنیت فرهنگی، آرامش و امید را در دل مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: در عرصه بین‌المللی نیز دولت به واسطه افزایش مناسبات با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان، بحث اسلام هراسی را به اسلام دوستی تبدیل کرده است و امروز شاهد روابط بسیار خوبی با کشورهای همسایه و جهان هستیم که به تعبیر رئیس جمهوری نتیجه برد - برد محقق شده است.

فانی تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در گفت و گو با گروه 1+5 را از دیگر توفیقات دولت دانست و گفت: در سایه این مذاکرات حقانیت جمهوری اسلامی برای جهانیان روشن شد.

نماینده اعزامی هیئت دولت به شهرستان کنگاور با بیان اینکه بیکاری بزرگترین مشکل کشور است، اظهار داشت: با تلاش دولت و همراهی مردم تورم 45درصدی امروز به کمتر از 10 درصد رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که دولت توانایی استخدام همه افراد را ندارد و تاکنون موفق شده رشد اقتصادی منفی 6 درصد را به مثبت یک برساند، اضافه کرد: امروز سرمایه‌گذارها برای سرمایه‌گذاری در این کشور رقابت می‌کنند و البته باید بازار صادرات را هم در کشورهای همسایه رونق داد.

فانی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند دولت به پشتوانه آنها و حمایت‌های مقام معظم رهبری بر مشکلات اقتصادی غلبه می‌کند و کشور را به توسعه پایدار خواهد رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • بازنشسته ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    وزیر محترم عنایت کنید پادش بازنشسته ها تماما پرداخت شود
  • نظا م الله مهرانی طالقانی ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    استیضاح انجام شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس