شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی، وابسته به دولت انگلستان که سعی داشت تا از درگذشت کارگردان فقید بهره‌برداری سیاسی کند، در اهداف خودش ناکام ماند.

به گزارش مشرق، طی روزهای پس از درگذشت  این کارگردان فیلمساز ایرانی، شبکه بی‌بی‌سی فارسی سعی کرد تا با حیله‌های رسانه‌ای همیشگی خودش، از این موضوع سوءاستفاده سیاسی کند.
 
به طور مثال، در شرایطی که تقریبا تمام شبکه‌ها، بخش‌های خبری و برنامه‌های صداوسیما به هر بهانه‌ای به تجلیل از این فیلمساز می‌پرداختند، بی‌بی‌سی فارسی به دروغ، عنوان کرد که صدا‌وسیما هیچ خبری درباره درگذشت این فیلمساز منتشر نمی‌کند!
 
این شبکه انگلیسی، در ادامه و باز هم به دروغ سعی کرد تا به مخاطب القا کند که فیلم‌های این کارگردان در ایران امکان نمایش نداشتند! تا جایی که مجید مجیدی وقتی با چنین مطالب کذبی مواجه شد، با لحنی کنایه‌آمیز به گزارشگر بی‌بی‌سی فارسی گفت: «شما از زبان آقای کیارستمی صحبت نکنید. اتفاقا کیارستمی جزو فیلمسازهایی بوده که هیچ وقت ممنوعیتی در ایران نداشته...»
 
البته بی‌بی‌سی فارسی، با برخی دیگر از دوستان دیگر کیارستمی نیز مصاحبه کرده و سعی داشته تا از زبان آنها علیه کشور ما حرف بکشد، اما وقتی با پاسخی مغایر با اهداف سیاسی خود مواجه شد، این مصاحبه‌ها را سانسور کرد!
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس