منابع خبری از حمله سایبری جدید علیه «هیلاری کلینتون» و کمپین انتخاباتی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر دادند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات و کمیته جمع‌آور کمک‌های مالی حزب دموکرات یک بار دیگر هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، «اف بی آی» در حال بررسی این اتفاق جدید است.

بر اساس گزارش رویترز، یک وبسایت جعلی اواخر ماه ژوئن تلاش کرده تا با هک کردن دامنه اینترنتی جمع‌آوری کمک‌های مالی حزب دموکرات برای کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مبالغ واریزی اهدا شده به این حزب را به حساب‌های دیگری منتقل کند.

این گزارش افزود: «اینکه چه اطلاعاتی تا کنون هک شده، دقیقا مشخص نیست اما این احتمال وجود دارد که هکرها به اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری دسترسی پیدا کرده باشند.»

منابع ناشناس به رویترز اعلام کردند که این حمله سایبری بیش از اینکه تلاشی برای سرقت پول‌های واریزی بوده باشد،‌ به منظور دسترسی به اطلاعاتی درباره اهداکنندگان به کمیته انتخاباتی حزب دموکرات صورت گرفته است.

خبرگزاری رویترز در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرد، فاش شده که کمپین انتخاباتی کلینتون نیز قربانی یک حمله سایبری با منشأ نامشخص وده است. هنوز مشخص نیست که چه اطلاعاتی از سیستم‌های کامپیوتری کمپین انتخاباتی کلینتون هک شده است. وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی این موضوع است اما هنوز واکنشی به انتشار این خبر نداشته است.

بر اساس این گزارش، درست اندکی پیش از گردهمایی این هفته حزب دموکرات در فیلادلفیا، ویکی‌لیکس ده‌ها هزار از ایمیل‌های کمیته مرکزی حزب دموکرات را منتشر کرد که نشان می‌داد سران این حزب از «هیلاری کلینتون» در رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کرده‌اند.

چند روز بعد، اتهاماتی مطرح شد مبنی بر اینکه هکرهای روسیه این حملات را انجام داده‌‌اند. حزب دموکرات و کمپین انتخاباتی کلینتون اظهاراتی را در خصوص دست داشتن روسیه در انتشار این ایمیل‌ها مطرح کردند اما مقامات روسیه هرگونه دخالت و مشارکت مسکو در این اقدام را به شدت رد کرده و این اظهارات را حربه‌های انتخاباتی خواندند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، مقامات کمپین انتخاباتی کلینتون تاکنون در خصوص گزارش‌های منتشر شده درباره این حمله سایبری جدید اظهار نظری نداشته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس