کد خبر 610156
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۱

دانشمندان موفق به کشف یک میکروب در بینی انسان شدند که یک آنتی بیوتیک قوی و موثر را برای از بین بردن باکتری استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین(MRSA) تولید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از گیزمودو، این کشف به درمان‌های قدرتمند جدید برای عفونتهای باکتریایی مشکل ساز و خطرناک منجر شده و در عین حال همچنین نشان دهنده پتانسیل بدن انسان برای تولید ترکیبات فوق العاده موثر و قوی در از بین بردن باکتری‌های مقاوم است.

استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین (Methicillin-Resistant Staphylococcus aureus) که مخفف آن MRSA است، یکی از عمده‌ترین گونه‌های استافیلوکوک (Staphylococcus) بوده و تفاوت آن با سایر گونه‌ها، موثر نبودن آنتی بیوتیک‌های معمولی در درمان آن است.

تا به امروز محققان تلاشهای بسیاری را در جهت یافتن راهی برای مبارزه با باکتریهای مقاوم به درمان انجام داده اند.آنها حتی به جستجو در خاک و کف اقیانوس نیز پرداخته‌اند.

اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان راه حل مبارزه با این باکتری‌های سمج را در بدن انسان مخصوصا چربی‌ها و مواد لزج و چسبناک داخل بینی جستجو کرد.

محققان دانشگاه توبینگن در حالیکه مشغول تلاش در جهت یافتن راه حلی برای این مشکل دیرینه بودند، موفق به کشف یک باکتری جدید به نام Staphylococcus lugdunensis  شدند. در حدود 30 درصد از تمام انسانها دارای این باکتری در بینی خود هستند.

به نظر می رسد که این باکتری دارای خواص آنتی بیوتیکی قوی است که  می‌تواند برای استافیلوکوکوس اورئوس سمی و کشنده باشد. بنابراین یک گزینه ایده آل برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی است.

محققان در حال تلاش برای پیدا کردن یک آنتی بیوتیک جدید نبودند، اما به صورت اتفاقی موفق به یافتن همان چیزی شدند که سالها در پی آن بودند.

پس از بررسی مواد داخل  بینی بیش از 180 بیمار بستری در بیمارستان، محققان متوجه شدند که در حدود 6 درصد از این بیماران دارای این باکتری بوده و  و 35 درصد بقیه دارای این باکتری در بینی خود نیستند.

محققان این پژوهش اعلام کردند که نتایج اولیه این آزمایشات امیدوار کننده است و آنها هنوز هم به کشف یک آنتی بیوتیک و داروی ضد باکتری با استفاده از قابلیت‌های بدن انسان امیدوار هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خان محمد علی آقا ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    عجب!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس