تفکیک میان شاخصهای اسلام ناب با اسلام آمریکایی یک ضرورت خطیر و اساسی و واجب سیاسی برای آحاد نخبگان بخصوص روحانیت معظم است.

به گزارش مشرق، ضرورت تبیین مرزهای اسلام ناب و اسلامهای بدلی در دوره کنونی و شرایط فعلی جامعه ایران بسیار خطیر و اساسی است.
 
شرایط کنونی جامعه ایران به دلایل مختلف به سمت و سویی کشیده شده است که جامعه درحال پوست اندازی و غربال برای انقلابی ماندن و بازگشت از انقلابی بودن قرار گرفته است.
 
از این منظر به بازخوانی بخشی از اندیشه های امام راحل درخصوص معیارهای تفکیک میان اسلام انقلابی با اسلام آمریکایی در کتاب جدال دواسلام می پردازیم.
 
تقابل اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی:
 
بزرگترین فرق روحانیت و علمای متعهد اسلام با روحانی نماها در همین است که علمای مبارز اسلام، همیشه هدف تیرهای زهرآگین جهان خواران بوده اند و اولین تیرهای حادثه، قلب آنان را نشانه رفته است؛ ولی روحانی نماها در کنف حکایت زرپرستان دنیاطلب، مروج باطل یا ثناگوی ظلمه و موید آنان بوده اند.
 
امروز استکبار شرق و غرب چون از رویارویی مستقیم با جهان اسلام، عاجز مانده است، راه ترور و از میان بردن شخصیتهای دینی و سیاسی را از یک طرف و نفوذ و گسترش فرهنگ اسلام آمریکایی را از طرف دیگر به آزمایش گذاشته اند.
 
ای کاش همه تجاوزات جهان خواران همانند تجاوز شوروی به کشور مسلمان و قهرمان پرور افغانستان، علنی و رودررو بود تا مسلمانان ابهت و اقتدار دروغین غاصبین را درهم می شکتند،  ولی راه مبارزه با اسلام آمریکایی از پیچیدگی خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد؛ که متاسفانه هنوز برای بسیاری از ملتهای اسلامی مرز بین "اسلام آمریکایی" و "اسلام ناب محمدی" و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدس نماهای متحجر و سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بی درد، کاملا مشخص نشده است و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهمی است.
 
ملتهای مسلمان باید اصل را بر دشمنی و فریب ابر قدرتها با خود بگذارند، مگر اینکه خلاف عینی و عملی آن را مشاهده و لمس و باور نمایند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس