فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرد که مواد غذایی موجود در مناطق تحت سیطره گروه‌های مخالف در حلب تنها برای ۳ هفته کفایت می‌کند.

به گزارش مشرق، "استفان دی‌میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طی سخنانی گفت که مواد غذایی موجود در مناطق تحت سیطره گروه‌های مخالف در حلب تنها برای 3 هفته کفایت می‌کند.
 
وی گفت که هنوز زود است که درباره طرح روسیه درباره حلب صحبت شود و روسیه درباره طرح خود در زمینه ایجاد گذرگاه‌های انسانی در حلب با سازمان ملل مشورتی نکرده است.
 
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اضافه کرد: نظامیان روس و آمریکایی در ژنو درباره همکاری با یکدیگر درباره سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.
 
روز گذشته ارتش سوریه اعلام کرد که تمامی راه های  امداد رسانی به تروریست ها در حومه شرقی حلب به صورت کامل قطع شده است.
 
فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای طرح بازگرداندن امنیت و ثبات به حلب واحدهایی از نیروهای مسلح ماموریت خود را در شمال حلب با موفقیت به انجام رساند و تمامی راه های امداد رسانی و معابر تروریست‌ها برای ورود سلاح و نیرو به مناطق شرقی حلب را به صورت کامل قطع کرد.
 
از سوی دیگر روسیه اعلام کرد به دستور رئیس جمهور این کشور و با همراهی دولت سوریه "عملیات بشردوستانه‌ گسترده‌ای" را در شهر جنگ‌زده حلب آغاز می‌کند.
 
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته است که در این عملیات سه کریدور انسانی برای کمک به خروج "غیرنظامیانی که گرفتار تروریست‌ها شده‌اند" باز می‌شود.
 
به گفته شویگو یک مسیر امن هم برای خروج جنگجویانی از حلب باز خواهد شد که می‌خواهند سلاحشان را زمین بگذارند و تسلیم شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس