تحرکات گروهک‌های تروریستی در مرزهای شمال غربی کشور که حمایت کنسولگری عربستان سعودی در اربیل را به همراه داشت، دور تازه‌ای از عملیات‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را علیه تروریست‌های معارض کلید زد.

به گزارش مشرق، در این سلسله عملیات که از اواخر خردادماه تا میانه تیرماه به طول انجامید، 2 تیم تروریستی به طور کامل منهدم شدند و ضربات جبران‌ناپذیری به 3 تیم دیگر وارد شد.
 
در این عملیات‌ها سپاه علاوه بر هلاکت 23 تروریست، محل استقرار آنها در اقلیم کردستان را نیز هدف قرار داد تا اقلیم کردستان به طور رسمی از گروهک‌های تروریستی بخواهد از مرزهای ایران فاصله بگیرند.
 
از آن زمان تا امروز اگر چه تحرک و اقدامی از سوی تروریست‌ها در مرزهای ایران مشاهده نشده است ولی حزب دمکرات کردستان ایران که در عملیات‌های اخیر تعداد زیادی از نیروهای خود را از دست داد، در بیانیه‌ای قابل تامل ادعا کرد حضور نظامی خود در خاک ایران را افزایش می‌دهد.
 
این گروهک تروریستی اعلام کرد حضور نیروهای نظامی خود را در «بیشتر نقاط» خاک کردستان ایران «در سطحی وسیع‌تر و در راستای یک تاکتیک دفاعی»‌ افزایش داده است.
 
براساس این گزارش، حزب دمکرات ایران در حالی این بیانیه را منتشر کرده که پس از انهدام تیم‌های اعزامی و کشته شدن اعضایش، مخالفت با اعزام نیرو به داخل ایران در میان گروهک‌های تروریستی افزایش یافته است. در این زمینه سایت‌های محلی گزارش دادند پس از تلفات سنگینی که حزب دمکرات جناح هجری در داخل کشور و در 2 منطقه از توابع اشنویه و سروآباد متحمل آن شدند، خانواده‌های کشته‌شده‌ها در دیدار با هجری از
سیاست‌های وی انتقاد کردند.
 
به اعتقاد خانواده قربانیان در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی ابرقدرت منطقه محسوب می‌شود علت اینکه این چند نفر را برای مبارزه به داخل می‌فرستند که کشته شوند، چیست؟
 
هر چند هجری در پاسخ به خانواده تروریست‌ها مدعی شده است این افراد با اصرار خود به ایران رفتند لیکن برخی شنیده‌ها اعزام این تروریست‌ها به خاک ایران را به دیدار حزب دموکرات با کنسولگری عربستان سعودی مربوط می‌داند.  به گزارش دیار و نادیار، در نشست حزب دموکرات با کنسولگری عربستان سعودی که در اربیل عراق برگزار شد، طرف سعودی از طرف هجری درباره وزن سیاسی این حزب در معادلات سیاسی ایران و کردستان و اینکه چقدر می‌تواند در ناآرام کردن ایران نقش داشته باشد، سوال پرسید.
 
حزب دمکرات نیز برای نشان دادن عیار خود برای تداوم همکاری با کنسولگری عربستان، اقدام به اعزام نیرو به ایران می‌کند اما بر خلاف محاسبات این گروهک، آنان از یک‌سال پیش از آغاز عملیات در ایران، در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار بودند و تمامی تحرکات آنان رصد می‌شد. همین آمادگی نیز باعث شد پس از اعزام تروریست‌ها به داخل خاک ایران، آنان به هیچ‌یک از اهداف از پیش تعیین شده خود دست نیابند.  
 
در همین زمینه «وطن‌امروز» با اسماعیل کوثری، نماینده سابق مجلس و از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به گفت‌وگو نشست.
 
کوثری با اشاره به حمایت‌های کنسولگری عربستان سعودی در اقلیم کردستان از تروریست‌ها گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد ناامنی در ایران، ابتدا به ظرفیت گروهک تروریستی داعش و گروهک‌های مشابه پناه بردند ولی پس از ضربات سنگین به این گروهک‌ها و دستگیری اعضای این گروه‌ها، آنان از گروه‌هایی که در شمال شرق عراق و شمال غرب ایران حضور و سابقه عملیات  تروریستی داشتند، استفاده کردند. قرار بود این گروه‌ها با پول‌های عربستان سعودی و سیاست آمریکا، امنیت ایران را تحت‌الشعاع قرار دهند. اما به لطف خداوند و با هوشیاری و هوشمندی نیروهای سپاه، بسیج و نیروی انتظامی این توطئه خنثی شد. در مجموع می‌توان تجهیز تروریست‌های شمال غرب کشور را به دلیل ناتوانی داعش در انجام عملیات تروریستی در کشور و ناامیدی دشمنان از آنها تعبیر کرد.
 
وی درباره مواجهه وزارت امور خارجه برابر اقدامات عربستان سعودی، اظهار داشت: باید در این زمینه از دستگاه دیپلماسی کشور گله کرد که متاسفانه آنچنان که باید و شاید عکس‌العمل مناسبی نشان نمی‌دهد. وزارت امور خارجه وظیفه تبیین دیپلماسی خارجی را بر عهده دارد ولی در شرایطی که دشمنان دشمنی می‌کنند و عربستان سعودی که سرسپرده صهیونیست‌ها و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست، علیه کشورمان توطئه می‌کند، وزارت امور خارجه نسبت به این مساله بی‌تفاوت است. من معتقدم دستگاه دیپلماسی کشور باید یک تهاجم دیپلماتیک نسبت به این قضیه داشته باشد و از سعودی‌ها با اسناد و مدارک در محافل بین‌المللی شکایت کند. هر چند در این زمینه به دادگاه‌های بین‌المللی نمی‌توان اعتماد کرد ولی این شکایت می‌تواند در سوابق جنایات این رژیم باقی بماند. 
 
کوثری درباره مواجهه با تروریست‌های اعزامی از اقلیم کردستان به مرزهای کشورمان نیز گفت: ما در جهت برقراری امنیت کشورمان علاوه بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم دشمن چه می‌خواهد بکند، پیشگیری نیز در جهت ضربه زدن و دستگیر کردن آنها می‌کنیم. اگر تروریست‌ها بخواهند در محدوده مرزهای ما ناامنی به وجود بیاورند، هیچ محدودیتی برای خودمان قائل نمی‌شویم و اینها را در هر کجا باشند قطعا سرکوب خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • لر اهواز خوزستان ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    وقتی آل نحوس و عرعرستان به روشنی علیه ایران عملیات میکنند چرا ما در کشورشان و خارج از کشورشان آنها را هدف قرار نمی دهیم؟
  • هیرش ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    الان چه ربطی داشت؟
  • ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    اینها دست ور دار نیستند
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    تا کی سکوت برابر رژیم سفاک آل سعود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس