محمد رجایی‌فر، فرزند شهید مدافع حرم، «حسن رجایی‌فر» دانش‌آموز سال سوم دبیرستان، حافظ ۱۵ جزء قرآن کریم و نماینده استان مازندران در رشته‌ حفظ عمومی در سی و چهارمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سراسر کشور در همدان شرکت کرده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد رجایی‌فر، حافظ قرآن کریم از استان مازندران  اظهار کرد: تمرینات خود را از دو سال قبل از موسسه «نورالهدی» آغاز کردم و در این میان استاد ارجمندم «مهدی تاجور» نقش بسیار مهمی در موفقیت من داشته است به گونه‌ای که در ایام امتحانات در ساعت پنج صبح با اتومبیل شخصی خود به دنبال من می‌آمد، مرا به محافل قرآنی می‌برد و تمرینات لازم را در رشته حفظ با بنده داشتند که جا دارد از زحمات بی‌دریغ ایشان قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه استادم همیشه بر این نظر بود که کلاس‌های قرآن نباید خشک برگزار شود، اضافه کرد: استاد تاجور جهت سوق دادن جوانان به سمت قرآن با برگزاری اردوهای تفریحی و شرکت در مسابقات فوتسال ما را به این سمت راهنمایی می‌کرد، که این روش آموزشی ایشان و موسسه در جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان استان نقش به سزایی داشته است.

این دانش‌آموز حافظ قرآن خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید دارند باید بتوانیم به چشم‌انداز تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن طی ۱۰ سال برسیم، از مسئولین تقاضامندم که راه را برای تحقق این هدف هموار کنند، علت اصلی موفقیتم و گام برداشتن در مسیر قرآن توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع)، توصیه‌های پدر شهیدم و تلاش‌ها و پیگیری‌های جان فشانانه و دل سوزانه‌ مادرم است.

هدفم در زندگی خادم واقعی قرآن بودن است
وی با بیان اینکه هدفی که برای آینده خود ترسیم کرده‌ام حفظ کل قرآن و خادم واقعی قرآن و اهل بیت(ع) است، ادامه داد: قرآن تأثیر بسزایی در حافظه‌‌ام داشته و بر این باورم جوانی که به سمت قرآن سوق پیدا می‌کند به شخصیت اجتماعی خاصی دست می‌یابد و در این راه نباید صرفاً به آموختن قرآن بسنده کرد، گرچه همین آموختن نیز خود باعث خیر و برکت در دنیا و آخرت می‌شود، اما نکته مهم‌تر این است که باید عامل به قرآن بود.

رجایی‌فر با بیان اینکه جا دارد مسابقات از سطح بالایی برخوردار است و شرکت کنندگان برخی استان‌ها از آموزش‌های لازم و کافی برخوردار بوده و با آمادگی تمام در این مسابقات شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: توصیه‌های پدر بزرگوارم یکی از دلایلی بود که مرا در مسیر قرآن و ائمه اطهار(ع) قرار داد که راه سعادت دنیا و آخرت را منتهی به قرآن و اهل بیت(ع) می‌دانستند و خواسته‌‌ای که نه تنها این شهید بزرگوار بلکه تمامی شهدای عزیز ما داشته‌اند، دعوت جوانان به قرآن و پیروی از ولایت فقیه بوده است.

۱۴ روز است که پدر بزرگوارم به شهادت رسیده است
وی با اشاره به اینکه ۱۴ روز است که پدر بزرگوارم به شهادت رسیده است، عنوان کرد: پدرم دو بار به عنوان مدافع حرم به سوریه رفتند که در سفر اول جانباز شده و در سفر دوم به مقام رفیع شهادت نایل شدند و به خاطر دارم در یکی از سفرها هنگام تماس تلفنی از او خواستم که مواظب خود باشد که اتفاقی برایش رخ ندهد و به او گفتم پدر جان شما با این رشادت، ایثار و از خود‌گذشتگی در قلب دشمن، اجر معنوی کار خود را دریافت خواهید کرد و از آن جا که آرزوی پسرت این است که به مقام شهادت نایل شود اگر خدای ناکرده برایتان اتفاقی بیفتد مرا از این آرزوی بزرگم محروم می‌کنید.

این حافظ مازندرانی در پایان با بیان اینکه برای جوانان پیامی از قرآن دارم اذعان کرد: خداوند ناظر بر اعمال شماست و نباید در محضر پروردگار گناه انجام داد، همچنین شهدا هرگز نمی‌میرند و آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. / ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس