در ادامه اتهام‌زنی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران، این بار عربستان سعودی و کویت به اتهام «تجاوزات دریایی» از ایران به سازمان ملل شکایت کردند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری دولتی کویت خبر داده که این کشور و عربستان سعودی به اتهام «تجاوزات دریایی»، از ایران به سازمان ملل شکایت کردند.

خبرگزاری دولتی کویت(کونا) گزارش داده که این کشور به همراه عربستان سعودی شکایتی علیه ایران به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل ارائه کردند.

در گزارش این رسانه آمده است: «پادشاهی عربستان سعودی و کویت اواخر وقت سه شنبه درباره تجاوزات مکرر قایق‌های نظامی ایرانی به آبهای منطقه مجاور خط تفکیک شده بین عربستان سعودی و کویت، شکایتی به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارائه داد».

در این شکایت با تکرار ادعای تجاوز حریم دریایی کویت و عربستان سعودی، مدعی شده که در آخرین و تازه ترین مورد، یک کشتی و دو قایق تندروی نظامی با پرچم ایران، به حریم دریایی آنها تجاوز کرده است.

به گزارش خبرگزاری کویت، این دو کشور خواستار آغاز مذاکرات بین عربستان سعودی و کویت از یک سو و ایران از سوی دیگر به عنوان طرفین گفتگو به منظور ترسیم و تعیین حدود دریایی جداکننده آب‌های دو کشور و ایران شدند.

دو کشور همچنین مدعی شده‌اند که ایران به «درخواست‌های مکرر» آنها برای مذاکره برای تعیین حدود و ترسیم مرزهای دریایی، هیچ پاسخی نداده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • لر اهواز خوزستان ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    1 0
    این منطقه منطقه گازی آرش است و ایران نباید به هیچ وجه کوتاه بیاید، ما باید بدون توجه در آنجا تاسیسات گازی و نفتی راه اندازی کند
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    1 0
    کلش باس ماس
  • محمد ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    1 0
    با دولت لبخند می ترسم بدن بره! دولتی که سیمان ریخت داخل رآکتور اتمی! میتونه میدان گازی و نفتی رو هم بیخیال بشه
  • پسر ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    1 0
    شاهکاری دیگر از اعراب وهابی نحس نجس وحشی
  • ناشناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    1 0
    کویتی ها یادشون رفت که در زمان اشغال توسط صدام ایران چقدر به آنها کمک کرد. این عرب های جنوب خلیج فارس واقعا بی ذات هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس