فائزه هاشمي اکنون عضو مرکزيت حزب کارگزاران است. اين حزب بايد تکليف خود را با کسي که با «حکومت ديني» مخالف است مشخص کند. چون قرار است اين حزب در صورت پيروزي در انتخابات، کارگزار «حکومت ديني» باشد نه حکومت بي ديني!

به گزارش مشرق، سيد مسعود علوي در روزنامه رسالت نوشت: اظهارات فائزه هاشمي در يک محفل اپوزيسيون نظام مبني بر «نفي حکومت ديني» كه با كف و سوت همراه بود، تعجب زيادي را برنينگيخت. چرا که وي چندي پيش با حضور در محفل بهائيان، ميزان پايبندي خود به نظام و انقلاب و علاقه مندي به روسياه ترين و منحط ترين مخالفان نظام و تشيع را بي پروا رونمايي کرد.فائزه هاشمي با مواضعي اينچنين قبل از اين كه به مردم و نظام ظلم كنند به پدرش ظلم كرده كه در برپايي حكومت ديني مرارت ها كشيده است.
 
نفي حکومت ديني توسط وي در جمعي که اغلب از فعالان فتنه سال 88 بوده اند ابراز شده است. يکي از شعارهاي کليدي فتنه گران در آن سال اين بود؛ «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». اعلام رسمي مخالفت با حکومت ديني، يک اعتراف صريح به بي مهري وي به نظام اسلامي و خدمات پدرش در پويايي حکومت ديني است. اين اعتراف نه در بازداشتگاه و بازجويي، بلکه در يک فضاي آزاد ابراز شده است. بسياري از کساني که در فتنه 88 حضور داشتند همين موضع را دارند اما بعد از شکست فتنه، جرأت ابراز آن را نداشته اند.فائزه هاشمي دليل مخالفت خود با حکومت ديني را اين طور بيان کرده است: «من معتقدم حکومت ها به دليل اينکه خطاهايي را که دارند به پاي دين مي نويسند، به دين آسيب مي زنند. به خاطر همين که دين آسيب نبيند و مردم حالت دين زدگي پيدا نکنند، حکومت ديني اگر نباشد بهتر است»!
 
چه کسي گفته است خطاي افراد در حکومت ديني به حساب دين گذاشته مي شود؟ دين آمده است جلوي خطاها را بگيرد. چطور خود خطا بايد به حساب دين گذاشته شود؟ اگر اين استدلال را خانم فائزه هاشمي بپذيرد، بايد خطاي خود و مهدي هاشمي را هم به حساب پدرش بنويسد. حال آنکه او و برادرش دو شخصيت حقيقي و مجزا از پدرش هستند و بايد خودشان پاسخگوي اعمال خود باشند.پدر ايشان در قبل از انقلاب براي برپايي حکومت ديني، زندان رفته و شکنجه ديده است و بعد از انقلاب، تيغ ترور منافقين را در بدن خود حس کرده است. در کوران برپايي جمهوري اسلامي، زحمت ها کشيده است. الآن او رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، يکي از ارکان حکومت ديني در جمهوري اسلامي است. همچنين پدرش صاحب تفسير قرآن است که بارها در آن در باب ضرورت حکومت ديني و اعتقاد به حکومت ديني احتجاج شده است. چطور فائزه هاشمي يک بار به پدرش نگفته است که من با حکومت ديني مخالفم، تا او با استدلال، عقيده او را رد کند؟
 
فائزه هاشمي به گواهي فيلم هايي که از فتنه 88 موجود است، بارها در شورش هاي  
خياباني ظاهر شده است. چرا او به پدرش نگفت که من به دليل مخالفت با حکومت ديني و همراهي با شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» با فتنه همراهي کردم، تا پدرش تکليف خود را با او يکسره کند و بين او و حکومت ديني، يکي را انتخاب کند؟
 
فائزه هاشمي اکنون عضو مرکزيت حزب کارگزاران است. اين حزب بايد تکليف خود را با کسي که با «حکومت ديني» مخالف است مشخص کند. چون قرار است اين حزب در صورت پيروزي در انتخابات، کارگزار «حکومت ديني» باشد نه حکومت بي ديني!
 
پيش از اين برخي از اعضاي حزب کارگزاران اظهاراتي داشتند مبني بر عدم اعتقاد به مباني جمهوري اسلامي، اما هرگز به اين صراحت، يک عضو مرکزيت آن نفي حکومت ديني را ابراز نکرده بود.به نظر مي رسد، حزب کارگزاران و خانواده آقاي هاشمي در مورد هزينه هاي اظهارات و اعمال فائزه و مهدي، بايد يک ارزيابي داشته باشند. اگر فايده اي بر اين هزينه مترتب نباشد - که نيست -  در تبري از او ترديد نکنند.منتقدين فائزه و مهدي، بارها مواردي مستند را در باره آنها مطرح کرده اند. اما اعلام مخالفت با حکومت ديني توسط فائزه در حقيقت يک شاهدي است که از غيب رسيده است. کساني که هنوز از وي دفاع مي کنند بايد به نوعي اين شاهد و شاهد قبلي (حضور در محفل بهائيان) را انکار کنند.نکته آخر اينکه پايه گذار حکومت ديني، رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه هدي (ع) هستند و بنا به فرموده امام خميني (ره) «ولايت فقيه، استمرار ولايت رسول الله (ص) است» و فلسفه ظهور و قيام حضرت حجت بن الحسن العسکري (عج) تشکيل حکومت ديني براي اقامه عدل در جهان است. اگر فائزه هاشمي با جمهوري اسلامي مشکل دارد، چرا حکومت ديني را مطلقاً نفي مي کند؟
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس