وزیر کشور با بیان اینکه تمام بسترهای قانونی لازم برای رقابت سالم احزاب در انتخابات ۹۶ فراهم است‌، گفت: تاریخ‌های پیشنهادی دولت به شورای نگهبان برای ‌انتخابات ۲۹ اردیبهشت و ۵ خرداد است‌.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی که در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پدیده در حوزه تصمیم‌گیری‌های ملی است که با هماهنگی انجام شد با دستگاه‌های مختلف تبدیل به مجموعه‌ای 16‌ بندی و همه ابعاد آن تبیین شده است.

وی با بیان اینکه مبتنی بر تصمیم ملی استاندار خراسان رضوی و دستگاه‌های مرتبط در آن در چارچوب مشخص باید موضوع را پیگیری کنند، افزود: هیئت مدیره انتخاب شده، مسیر آماده و مسئله به نظر ما حل شده است.

وزیر کشور در ارتباط با پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی افزود: آنچه در محدوده اختیارات استان است با اولویت و سرعت خوبی پیش می‌‌رود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام وارد مرحله جدی شده و بانک‌ها در مورد واگذاری سهم استان خراسان رضوی از تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی عملکرد مناسبی داشته و تاکنون 750 گزارش به بانک‌ها ارسال شده است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در سطح ملی مسیری طولانی دارد تصریح کرد: درست است در گام نخست باید موانع قانونی رفع شود اما برای رسیدن به یک نقطه روشن و گفتمان قالب ریل‌گذاری مناسب در همه ابعاد نیاز است. در ارزیابی‌های گزارش شده خراسان رضوی جزو استان‌های پیشتاز به حساب می‌آید.

وزیر کشور ارتباط با اقدامات انجام شده برای مشهد 2017 به عنوان الگوی اسلامی شهرهای مذهبی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌، توانمندی‌ها، امکانات، فرهنگ و معنویت حاکم بر شهر مشهد باید به دنیای اسلام معرفی شود.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سئوالی با بیان اینکه در سال 96، 3 انتخابات به صورت همزمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نمایندگی 4 حوزه انتخاباتی برای مجلس نیز در سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاریخ‌های پیشنهادی دولت به شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت و 5 خرداد است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه احزاب بازیگران اصلی عرصه رقابت‌های سیاسی و نشاط انتخاباتی هستند، تأکید کرد: با توجه به اینکه احزاب در انتخابات گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند به نظر می‌رسد به نوعی پختگی سیاسی دست یافته‌ایم که با محوریت قانون رقابت سالمی در حوزه انتخابات شکل می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی گفت: تمام بسترهای قانونی لازم برای رقابت‌های احزاب فراهم شده است.

وی با اشاره به رویداد مشهد 2017 خاطرنشان کرد: همه استان‌ها موظف هستند به استاندار خراسان رضوی کمک کرده و از مصوباتی که روی آنها کار کارشناسی شده با دقت و قوت پیگیری شود.

وزیر کشور موضوع آب‌های مرزی را یکی از برنامه‌های گفت‌وگو و مباحثه با کشور افغانستان عنوان کرد و افزود: این موضوع در کمیسیون مشترک اقتصادی مطرح می‌شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه برای ساماندهی وضعیت معتادین دیروز جلسه‌ای با رئیس‌جمهور برگزار ‌و آخرین گزارشات ارائه داده شده است، تصریح کرد: 750 هزار نفر در سال 94 خدمات درمان اعتیاد دریافت کردند. 22 هزار و 500 معتاد متجاهر جمع‌آوری شده و کشفیات موادمخدر 13 درصد افزایش یافته و 617 تن رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: اقداماتی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده و همچنین با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری 5 پیشنهاد به تصویب رسیده که با انجام آنها در حوزه مبارزه با اعتیاد جهشی ایجاد می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: نهاد کالا و ارز جلسات مرتبی را به خاطر اهمیت موضوع گذاشته و قاچاق سوخت و کالا به طرز بسیار زیادی کاهش یافته است.

رحمانی‌فضلی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای پیشگیری از قاچاق سوخت خاطرنشان کرد: در این راستا نیروگاه‌ها به مصرف گازی به جای مواد نفتی مجهز شده و همچنین بحث پایش در اتوبوس‌ها و الزام به همراه داشتن بارنامه‌های برخط اقداماتی انجام شده که سبب کاهش رقم قابل قبولی در قاچاق سوخت شده است.

وی گفت: اقدامات اقتصادی باید به صورت ساماندهی شده انجام گیرد و افزایش کیفیت محصول به جد باید مورد پیگیری دولت باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه مباحث و موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی تنها یک متولی ندارد، تصریح کرد: این موضوعات بین بخشی بوده و باید برای آنها یک واحد هماهنگ کننده ایجاد شود که از ظرفیت‌ همه دستگاه‌ها استفاده کند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به شایعات موجود در مورد تغییر استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هر زمان به تناسب ارزیابی‌های انجام شده احساس نیاز به جابه‌جایی مدیر محسوس باشد این اقدام را در تمام رده‌ها اعم از استاندار، فرماندار، بخشدار و یا حتی وزیر انجام می‌دهیم اما هم‌اکنون در خراسان رضوی لزوم به جابه‌جایی و تعقیب نداریم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس