کد خبر 607949
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

یک نماینده مجلس گفت: کالاهای قاچاق کشف شده نباید از طرق دیگری وارد بازار شوند و در واقع باید معدوم شده و تکرار این امر می تواند از انجام مجدد آن جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه میزان قاچاق بالای 25 میلیارد است، گفت: کالاهای قاچاق کشف شده نباید از طرق دیگری وارد بازار شود و در واقع باید معدوم شوند؛ چنانکه تکرار معدوم‌سازی می‌تواند از انجام مجدد آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد: خود ما باعث شده‌ایم که کالاهای قاچاق وارد بازار شود و موجب عدم پرداخت مالیات، ایجاد رکود ، از بین رفتن اشتغال و عدم فروش کالاهای داخل شده است.

این نماینده مجلس به طرح شبنم و ایران کد اشاره کرد و اظهار داشت: برای این موارد سرمایه گذاری و هزینه زیادی صورت گرفت و یک طرح کارشناسی شده بود اما متاسفانه یک شبه حذف شد در حالی که می‌بایست کالاهایی که از طریق مبادی رسمی کشور وارد می‌شوند دارای کد باشند تا بتوان آن را از کالاهای قاچاق تشخیص داده و به این ترتیب با متخلفان برخورد شود.

موسوی لارگانی افزود: قرار بود دولت با حذف این موارد طرح جایگزینی داشته باشد که تا کنون محقق نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی به حذف کارت سوخت اشاره کرد و گفت: اگر چه کارت سوخت در حال حاضر با بنزین تک‌نرخی کارآیی زیادی ندارد، اما به صورت کلی با حذف آن مصرف بنزین بسیار بالا می‌رود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی طرح‌ها یک شبه حذف و یا اجرا می شود، عنوان کرد: قطعا در این بین عده‌ای ذی نفع و یا ذی ضرر هستند و این موارد با لابی‌گری و برنامه‌ریزی بعضی افراد صورت گرفته است.

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که ادعا می شود وسایلی همچون اسکنرها و x-ray ها دارای هزینه بالایی هستند و تجهیزات کشف به آنها مجهز نمی شود، گفت: خرید این وسایل حتی اگر هزینه بالایی نیز داشته باشند، می تواند اثرات بسیار مثبتی داشته باشد و به درآمدزایی و سودآوری کلی کشور از محل مقابله با قاچاق کمک خواهد کرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس