کد خبر 607709
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵

رئیس مجمع نمایندگان ‌هرمزگان ‌با غیر‌قانونی خواندن اخراج کارکنان مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان، از بازگشت کارکنان اخراجی به کار خبر داد وگفت: اعتراض خریدار نیز در مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین هاشمی تختی با اشاره به مصوبات جلسه فوق‌العاده بررسی وضعیت کارکنان اخراج شده مجتمع آلومینیم المهدی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد؛ تمامی کارکنان اخراجی طی روزهای اخیر، به محل کار خود بازگشته و در هماهنگی‌های انجام شده با مالک جدید، حراست نیز از ورود این افراد به کارخانه جلوگیری نمی‌کند.

وی بیان داشت: این جلسه با حضور سه نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی، استاندار و نماینده کارگران مجتمع آلومینیم المهدی ارتباط تلفنی با مالک جدید کارخانه برگزار شد و نتایج خوبی داشت.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی ادامه داد: در این جلسه  در باب موضوعات متنوع کارگری استان بحث و بررسی به عمل آمد.

هاشمی تختی با بیان اینکه کارگران آلومینیم المهدی را قانونا نمی‌توان اخراج کرد، افزود: کارگران می‌توانند با مراجعه به اداره کار از کارفرما شاکت کرده و اداره کار نیز ملزم به صدو حکم در دفاع از جامعه کارگری است.

وی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین اصل در این جلسه بازگشت آرامش به جامعه کارگری استان و توجه به تولید ملی در استان بود که با همکاری کارگران معترض و نمایندگان آنان حاصل شد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به انجام مذاکراتی مبنی بر نحوه اداره این مجتمع توسط سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد و گفت: استاندار هرمزگان برای بررسی مشکلات موجود در این زمینه و رفع موانع در چارچوب قانون اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس