در آخرین جلسه گردهمایی ملی جمهوریخواهان، دانلد ترامپ اذعان کرد که آمریکا در لیبی، مصر، عراق، و سوریه عملا باخت، داعش را به وجود آورد و ایران آبرویش را در خلیج فارس برد.

سرویس جهان مشرق- آخرین روز گردهمایی ملی جمهوریخواهان تحت عنوان «گردهمایی حق انتخاب» در حالی به اتمام رسید که سخنرانی آتشین «دانلد ترامپ» -نامزد منتخب حزب جمهوریخواه و وکلای انتخاباتی- سراسر مملو از برانگیختن احساسات وطن‌پرستانه آمریکایی و حمله به سیاست‌های دموکرات‌ها بود. اوج برانگیختن احساسات وطن‌پرستانه توسط وی مربوط به اظهارات ضد ایرانی، ضد لاتین‌، و ضد کلینتون‌اش بود. ترامپ که اکنون به پشتوانه هواداران سرسخت خود و حمایت صاحبان قدرت و سرمایه‌ پشت پرده بر راس قدرت در حزب جمهوریخواه قرار گرفته، اطمینان داد که پیروز انتخابات سراسری نوامبر 2016 خواهد بود.
 
 نمایش قدرت ترامپ و تحلیل کارشناسان
 
 
 آخرین جلسه گردهمایی ملی جمهوریخواهان، نمایش قدرت ترامپ را به چشم خود دید. ترامپ، در سرتاسر سخنرانی خود از وضعیتی که دولت اوباما و سیاست‌های خارجی غلط کلینتون برای آمریکا به وجود آورده، سخن گفت. وی، آمریکای امروز را یک کشور مستاصل و تحقیر شده خواند. به گفته ترامپ،  4 نفر از هر 10 کودک سیاهپوست آمریکایی در فقر زندگی می‌کند و 58 درصد جوانان سیاهپوست آمریکایی در حال حاضر بیکار هستند. 2 میلیون لاتین‌تبار هم اکنون در فقر در آمریکا زندگی می‌کنند. 14 میلیون آمریکایی در طی 8 سال ریاست جمهوری اوباما بیکار شده‌اند. حقوق بسیاری از خانواده‌ها به زیر 4 هزار دلار رسیده است. کسری تجارت آمریکا 800 میلیارد دلار در سال 2015 بوده است.
 
ترامپ در بخش مهمی از سخنانش اظهار داشت: «سیاست خارجی هیلاری کلینتون فاجعه بود. بارها و بارها در دنیا تحقیر شدیم. یکی از مهم‌ترین آنها این بود که رسما در خلیج فارس توسط نیروهای نظامی ایران تحقیر شدیم. به تصاویر بازداشت ملوانان ما نگاه کنید تا منظور مرا بفهمید. نظامیان ما در مقابل ایرانیان زانو زده‌اند. در مورد توافق هسته‌ای با ایران هم باید بگویم که یکی از بدترین توافقات تاریخ آمریکا که امضا شد، همین توافق بود. ما به هیچ‌ رسیدیم و ایرانی‌ها به بیش از صد میلیارد دلار آزاد شده. کلینتون، در دوران تصدی وزارت خارجه، ما را خوار و مستاصل کرد. اگر امروز آمریکا در امان حملات تروریستی نیست، به خاطر این است که اوباما شخصی چون هیلاری کلینتون را مسئول سیاست خارجی ما کرد. قبل از جلوس او بر کرسی وزارت خارجه، اصلا داعش موجودیت نداشت؛ لیبی ثبات داشت؛ مصر، در صلح به سر می‌برد؛ در عراق، شدت خشونت قویا کاهش یافته بود. ایران را با تحریم‌هایمان خفه کرده بودیم؛ و سوریه هم تا حدی تحت کنترل بود. پس از 4 سال از دوره وزارت خارجه او، اکنون داعش در سرتاسر منطقه و حتی قاره‌های دیگر پخش شده است؛ لیبی که دیگر ویرانه‌ای بیش نیست، مملو از گروه‌های مختلف افراطی و تروریست است و هر آینه احتمال خصومت و اعمال شریرانه از این کشور می‌رود؛ مصر در بحرانی افتاد که اخوان‌المسلمین افراطی بر سر کار آمد و حکومت را دو دستی به کودتاچیان نظامی تقدیم کرد؛  عراق در آشبو و ولواست؛ ایران هم در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای افتاده است؛ و سوریه هم شدیدا درگیر جنگ داخلی است و ثمره‌اش روان‌ گشتن میلیو‌ن‌ها آواره به سمت ما و اروپا بوده که هر لحظه تهدیدمان می‌کند. حاصل چهار سال مدیریت وی بر سیاست خارجی، امروز نابودی توسط تروریسم و ذلت است».
 
{$sepehr_media_1671101_400_300}
 
 اظهارات ضد ایرانی ترامپ
 
 
 ترامپ ادامه داد: اما میراث هیلاری نباید سهم آمریکا باشد. حق آمریکا نیست که تاوان خطاهای بزرگ وی را بدهد. اما من آمده‌ام تا به عنوان یک رییس‌جمهور خود را فدای ملتش کند تا این افتضاحات از بین برود و مطمئن باشید برنامه‌ای دارم که آمریکا دوباره به عزت‌اش برگردد و همچنان امپراتور باشد. ما، «آمریکائی‌گرایی» را جایگزین «جهانی‌گرایی» می‌کنیم تا به آن دست از سیاستمداران بی‌حمیت‌مان ثابت کنیم که کشورهای دیگر تا به امروز رفتاری در شان آمریکا با آن نداشتند و از این پس باید داشته باشند. من مرزها را می‌بندم و غریبه‌ها را اخراج می‌کنم و ثابت می‌کنم که صدای شما و نماینده قانون و نظم هستم.
 
نامزد منتخب حزب جمهوریخواه افزود: «بدانید و آگاه باشید که در پشت پرده ستاد هیلاری کلینتون خیلی خبرهاست. اصحاب قدرت و رسانه او را حمایت می‌کنند چرا که به خوبی می‌دانند که او نظام متقلب فعلی آمریکا که بر مردم سوار است را حفظ می‌کند. برای همین است که هیلاری دائم می‌گوید هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. خب معلوم است که تغییر نخواهد کرد چون او نمی‌خواهد. من در سرتاسر این کشور کارگران و کارمندان زخم‌خورده از حکومت فعلی آمریکا را می‌بینم و هر روز دلم خون است اما دیگر اجازه تحقیر شدن این ملت را نمی‌دهم چرا که من صدای شما هستم. صدایی که فاسدان اقتصادی و لابی‌های کثیف سرمایه و تجارت آزاد را رسوا خواهد کرد. آمریکا، هم اکنون در بدترین وضعیت فساد اقتصادی قرار دارد. کلینتون یک فاسد به تمام‌عیار است و رییس FBI با اتصاف لقب «بسیار بی‌دقت» به وی، جرم بسیار بزرگ او که لو دادن اطلاعات محرمانه مملکت ما بود را به شدت تقلیل داد و این جانی بزرگ را از محاکمه نجات داد. هیچکس به اندازه من این سیستم فریبکار نظام سیاسی‌مان را نمی‌شناسد. و به خاطر همین سیستم فاسد بود که «برنی سندرز» به ناحق از دور خارج شد. اما اشتباه او در حمایت از کلینتون باعث شده که بسیاری از هوادارانش به سمت جنبش ما بیایند و به ما بپیوندند. علاوه بر این، آنها مخالفین ریشه‌ای تجارت آزاد هستند. مخالفتی که سندرز مدعی آن بود و من نیز هستم.من جدا مفتخر هستم که «مایک پنس» فرماندار ایندیانا که با توجه به تجربه موفقیت ایالتش، یک اقتصاددان بزرگ هم هست در کنار من است و ما در کنار هم برای آمریکا خوشبختی می‌آوریم».
 
 نمایش قدرت ترامپ و تحلیل کارشناسان
 
ترامپ افزود: «کشور در هرج و مرج حقوقی و قضایی غرق است. هر کسی بلند می‌شود و آن یکی را می‌کشد. یک مشت سیاستمدار بی‌عرضه در حال اداره مملکت هستند و اگر من بیایم قسم می‌خورم که این سیستم فاسد و بی‌فایده را ریشه‌کن کنم و با انتصاب افراد جدی و دلسوز، نظم و قانون را به کشور بازگردانم و دوباره به مردم عزت ببخشم.  هیلاری عروسک آلت دست دیگران است و من آدم خودم‌ام. تمامی مهاجرین ملل دیگر که دولتشان از تروریسم حمایت می‌کند ار از خاک وطنمان بیرون می‌اندازم».
 
ترامپ، سپس حمایت رسمی و پشتیبانی همه‌جانبه خود از همجنس‌بازان و همچنین اتحاد عمیق با اسراییل را اعلام کرد. وی، عملکرد آمریکا طی سال‌های اخیر در قبال ناتو را فاجعه‌بار خواند. به اعتقاد وی ناتو اخیرا فهمیده که  باید تروریسم را ریشه‌کن کرد وگرنه پیش از این، یک سازمان بی‌کیفیت بود که تمام زحمات خود را به گردن امریکا می‌انداخت و آمریکا متحمل هزینه اشتباهات آن می‌شد. او، همچنین به امضای «الحاقیه دوم» توسط هیلاری کلینتون -که در مورد عدم فروش اسلحه بود و عملا موفقیتی کسب نکرد- اشاره کرد و از «انجمن اسلحه‌سازان آمریکا» به خاطر حمایتش تشکر ویژه کرد.
 
نمایش قدرت ترامپ و تحلیل کارشناسان 
 
او، ضمن تشکر از حمایت گشت مرزی از وی، به شدت مهاجران غیرقانونی را زیر سوال برد و آنها را عامل قاچاق مواد مخدر و قتل و غارت مردم آمریکا دانست و اعلام کرد که در صورت راه‌یابی به کاخ سفید، آمریکا را از وجود آنها پاک می‌کند و حتما در اولین اقدام دیوار مرزی را می‌سازد و کار داعش را سریعا یکسره می‌کند. ترامپ، اظهار داشت: «در ژانویه 2017 اتاق کارم در کاخ سفید را تحویل خواهم گرفت و نظم و قانون را به معنای واقعی کلمه به این کشور خواهم آورد. اقتصاد کشور ما، متحمل قراردادهای تجاری غلط مثل قرارداد ننگین «نفتا» که بیل کلینتون امضاء کرد، شده است. سوگند می‌خورم که اگر هر کدام از شرکت‌های آمریکایی خاک این کشور را در حالی که مردممان بیکار هستند ترک کند، آن را با شدیدترین عواقب و مجازات روبرو خواهم کرد. رقیب من، هر قرارداد تجاری که به طبقه متوسط امریکا ضربه بزند را امضا کرده است. او، از ورود چین به سازمان تجارت جهانی حمایت کرد. او از همکاری با کره جنوبی که موجب افزایش بیکاری در کشور شد حمایت کرد. او از پیمان فرا آتلانتیک که عملا نه تنها تولید داخلی ما را به خطر انداخته، که اجازه داده که هر کشور درجه دو و درجه 3 به خودش اجازه بدهد که با آمرانه رفتار کند».
 
ترامپ، سیاست اقتصادی دولت اوباما و کلینتون که نقش مستقیم در آن داشته را بسیار مخرب دانست و وعده داد که  بر خلاف کلینتون و اوباما که موجب افزایش چشمگیر مالیات برای شهروندان آمریکایی شدند، به طور چشمگیری مالیات را کاهش خواهد داد. وی ابراز داشت: «امروز ما بیشتر از هر کشور دنیا مالیات می‌دهیم. من کاری می‌کنم که شرکت‌های بقیه کشورهای دنیا بیایند در آمریکا سرمایه‌گذاری کنند و ارز وارد این کشور شود. من انرژی آمریکایی‌ها را برای خودشان حفظ خواهم کرد. هیلاری، میلیونها کارگر بیچاره را یا بیکار کرده و یا درگیر فشار اقتصادی. اگر من رییس جمهور شوم، ریشه این طلم بزرگ را می‌خشکانم و از طریق سرمایه‌گذاری خارجی درست، تریلیون‌ها دلار روانه اقتصاد کشور می‌نمایم تا به وسیله آن، تمامی امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز کشور را ارتقا دهیم و با خلق هزاران فرصت شغلی دیگر هیچ آمریکایی از فقر و یا فشار اقتصادی رنج نبرد. من وضعیت اسفبار آموزش، ترابری، و مراقبت و سلامت را درست خواهم کرد. من در 100 روز اول رییس جمهوری‌ام از تمامی نهادهای مرتبط به ریاست جمهوری خواهم خواست که فهرست کامل هزینه‌ها و مخارج خود را تسلیم نمایند تا بسیاری از این هزینه‌های اضافی را در همان مدت حذف کنم. چند سال است که این حرفها را از سیاستمداران می‌شنوید اما من مرد عمل‌ام».
 
 
 {$sepehr_media_1671110_400_300}
 
 
وی از جامعه مذهبی آنجلیکن‌ها تشکر ویژه کرد و لیندون جانسون -رییس جمهور دموکرات اسبق- را بانی اعلام محدودیت‌های شدید علیه آزادی بیان مذهبی دانست و اطمینان داد که این آزادی‌ها را به جوامع مذهبی و فرقه‌های مختلف بازمی‌گرداند. ترامپ، خطاب به حضار در سالن گفت:همان‌هایی که به شما گفتند که نمی‌توانید کشور متعالی داشته باشید، همان‌هایی هستند که می‌گفتند محال است که ترامپ حتی گرد پایش به گردهمایی ملی برسد و حالا من اینجا هستم و به از آنها می‌پرسم خب چه شد؟
 
ترامپ، در پایان سخنان خود در میان شور هوادارانش به مردم آمریکا قول داد که آمریکا را بار دیگر به عزت، قدرت، ثروت، و بزرگی برساند.
 
 
 منابع:
 
https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/22/republican-reaction-donald-trump-speech-convention
 
http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-gop-convention-speech
 
http://edition.cnn.com/2016/07/22/politics/republican-convention-takeaways/index.html
 
http://edition.cnn.com/videos/politics/2016/07/22/donald-trump-speech-republican-national-convention-big-night-origwx-cm.cnn 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • دریجانی ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    ترامپ نماینده شیطانه شک نکنید جنگی بزرگ در راهه
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    من در 100 روز اول رییس جمهوری‌ام از تمامی نهادهای مرتبط به ریاست جمهوری خواهم خواست که فهرست کامل هزینه‌ها و مخارج خود را تسلیم نمایند تا بسیاری از این هزینه‌های اضافی را در همان مدت حذف کنم. این وعده 100 روزش یکم اشناست ولی در هر حال 100 روز که سهله 10 میلیون سال دیگه هم نمیتونه این وحشی ها رو که خودشم جزئشونه ادم کنه.
  • یاسین ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    شروع آخرالزمان
  • یوسف بهلولی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    با سلام نبرد قدرت در آمریکا وارد فاز تازه ای شده و ای کاش ما هم در مذاکرات هسته ای کمی با تعلل بیشتر وارد کارزار میشدیم تا امروز شاهد پیروزی چشمگیری در برجام میبودیم و اکنون دست به دندان نمی خواییدیم زیرا صاحبان اندیشه سیاسی امروز و این فرصت طلایی را میفهمند و یک کد نمونه آن قلم گرفتن نام عربستان از پرونده یازده سپتامبر است . و اما بعد ......... اگر میخواهیم از بازار مکاره انتخابات آمریکا سهم خود را ببریم و انصافا هم حق ماست که آن را میخواهیم بگیریم باید دولت با عتاب بیشتری با طرف غربی برخورد کند و از هیچ تهدیدی اعم از فسخ برجام و یا گزینه دروغین نظامی باکی نداشته باشد و رویه هوشمندانه مجلس را دنبال کند و حتی شده به ظاهر مقدمات بازگشت پذیری را بر پا کند آن موقع است که یا طرف غربی مجبور به عقب نشینی میشود و یا حقیقت شوم خود را حتی شده برای اعاده حیثیت حزبش بر ملا میکند که در هر دو صورت برای ما دارای برد سیاسی و تبلیغاتی است. حتی انتشار ندادید با مسئولین مربوطه در جریان بگذارید.
  • محمود ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    میگم مابالاخره نفهمیدیم این توافق هسته ای که قراربود برد برد باشه چی شد هم امریکائی ها میکن هیچی به دست نیاوردیم هم ایرانیها
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    مطمئن باشد هیلاری کلینتون رئیس جمهوره بعدی آمریکاست. و این کلینتون درسته دموکراته اما واقعا جنگ طلبه فار منفی نمیدم.اما احساس میکنم جنگی بین ایران و آمریکا صورت میگیره
  • kambiz ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    توافق باخت باخت بود نه برد برد. امریکایی ها به چیزی جز تسلیم محض از طرف ایران راضی نیستند که بدست نیاوردند ایرانی ها هم چیزی از بابت توافق بدست نیاوردند
  • Unknown ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    خدا کنه ترامپ رای بیاره. طوری امریکارو زمین میزنه که به پنجاه کشور مختلف تقسیم میشه. اوج دموکراسیه دیگه. هیلاری کلینتون خودشو شوهرش کلی رسوایی ایمیلی و جنسی دارند. ترامپ هم که کلا مخش تعطیله. ولی چه کنیم دموکراسیه و مهدتمدن بشریت است. فقط این وسط یه عده میرن شمع روشن میکنن دقیقا فازشون چیه؟!
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    ببند ...
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    یه همچین ادمی ما میخوایم
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    حرفو رک میزنه. شاید اینجوری اونایی که تو خواب زمستونین بیدار شن
  • محمد ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    فرقی نمیکنه ترامپ رئیس جمهور شه یا کلینتون . آمریکا رو کسانی دیگه رهبری میکنن . مغزهای متفکر هیچ وقت عنان یک ابر قدرت رو به یک دیوانه نمی سپارن .
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    پایان گردهمایی
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    شیادی سرتاپا دروغ ، همانی که آمریکایی های متوهم وخودگنده بین میخواهند تا با سر به فاضلاب عمیق تر در جهان فرو بروند، این مردک دیوانه افراطی دقیقا مانند رئیس جمهور افراطی قبلی ما یک پوپولیست فریب دهنده عوام است خرابکاریهایی که او میتواند انجام بدهد انشاله کار را برای ایران بیاری خداوند متعال بهتر وآسانتر میکند ودنیا ومتحدان احمق اروپایی ومنطقه ای آمریکا را از دور ور آمریکا دور خواهد کرد ، یک کله خر بتما م معنی است که تشت رسوایی های آمریکا را خوب بزمین میزند....ومکروا ومکراله واله خیرالماکرین.
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    این دو دو روی یک سکه اند . نه فریب هارت و پورتهای ترامپ را بخورید نه فریب لبخندهای منافقانه ی کلینتون . همه شان را لابی های صهیونیست اداره می کنند .ما باید به دنیائی بدون صهیونیزم فکر کنیم . آنوقت همه چیز درست خواهد شد. انشاء الله.
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    این یارو کلا تعطیله! اما اگه همین حرفها را توی ایران بزنه کلی رای میاره. تهییج کننده خوبیه، لاف زیاد میزنه، معتقد به قدرت ماورایی که یه شبه همه چی رو عوض میکنه. طرفدار قشر زحمتکش و کارگر و بیکار هسته، میخواد همه را اصلاح کنه، این خصوصیات این فرد، ما را به یاد چه فرد و یا تفکری میندازه؟
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    این بابا منا یاد حرفهای یک نفر توی ایران میندازه.
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    عکسو
  • حاج داود ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله.مرگ برآمریکای جهانخوار.البته اگرترامپ رای بیاره چون مثل کلینتون حیله گرنیست زودتر آمریکارو بایود می کنه البته تصمیم گیراصلیرییس جمهورشدن درآمریکا لابی صهیونیست وشرکت های چندملیتی کارتل وتراست هستندکه متغلق به لابی صهیونیست هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس