کد خبر 607368
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تمامی کلینیک‌های فیزیوتراپی امروز به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی ، خدمات درمانی رایگان به بیماران ارائه می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمدعلی بندپی در مراسم روز ملی فیزیوتراپی ایران که با حضور مسئولین و 7 هزار فیزیوتراپیست در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد  گفت: دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی در کشور نام گذاری شده که در اصل روز استقلال حرفه ای همه همکاران در سراسر کشور بوده و استقلال  حرفه ای یعنی به فیزیوتراپیست ها به صورت مجزا اجازه فعالیت حرفه ای دادند و مسئولیت فنی بخش های فیزیوتراپی و کلینیک های فیزیوتراپی را به خودشان واگذار کردند که این  امر به دنبال تلاش‌های زیاد و مکرری بوده که اعضای هیات مدیره فیزیوتراپی کشور در برد فیزیوتراپی کشور انجام داده‌اند.
 
وی افزود: در 2 مرداد سال 1378 وزارت بهداشت مصوب کرد فیزیوتراپیست های سراسرکشور می توانند مسئول کلینیک فیزیوتراپی خودشان باشند وبه همبن مناسبت این روز را روز ملی فیزیوتراپی کشور نام گذاری کردند.
 
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: به همین مناسبت هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران و جامعه فیزیوتراپی ایران  تصمیم گرفتند برای  اطلاع رسانی بیشتر خدمات فیزیوتراپی در سطح کشور و ارتقا سطح سلامت مردم  امروز دوم مرداد، تمامی کلینیک های سراسر کشور به صورت رایگان بیمارانشنان را ویزیت می کنند و خانواده ها می توانند برای مشاوره چه در زمینه فیزیوتراپی و در زمینه بیماریهای دیگر که به فیزیوتراپی احتیاج دارند و همچنین جهت پیشگیری از اختلالاتی که خود و فرزاندشان را تهدید میکند  به مراکز فیزیوتراپی کشور مراجعه کنند و به صورت رایگان مشاوره و درمان شوند.
 
فیزیوتراپی در سطح یک خدمات قرار دارد
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به این که دوم مرداد ماه روز استقلال ملی رشته فیزیوتراپی است، اظهار داشت: در سال 87 به همت هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی و هیئت بورد، فیزیوتراپی به استقلال حرفه‌ای خود رسید و تحولات جدیدی در این رشته رخ داده است.
 
وی با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت و درمان در 26 شهریور ماه 94 گفت: طبق گفته وزیر بهداشت پیشرفت علمی در تمامی رشته‌های وابسته به وزارت بهداشت مانعی ندارد و فیزیوتراپی نیز از این امر مستثنا نیست اما متأسفانه این رشته 10 سال است که از سایر رشته‌های پزشکی جدا شده و دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در ایران هنوز محقق نشده است
 
محسنی بندپی افزود: این در حالی است که از سال 2002 دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در آمریکا شروع شده و به سایر کشورها نیز سرایت کرده است. از سال 86 و با رایزنی های مختلف تنها توانستیم در سال 90 و 91 یک گروه 10 نفره را در دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب کوریکولوم آموزشی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی ثبت نام کنیم و غیر از آن اعمال دیگری صورت نگرفته است.
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی با اشاره به اینکه خیلی از جوانان کشور ما برای این مسئله به سایر کشورها مهاجرت کرده‌اند، گفت: عدم تحقق دکترای فیزیوتراپی سبب خروج نخبگان و ارز از کشور می‌شود و اگر تمام 14 دانشکده فیزیوتراپی کشور توان ارائه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را ندارند حداقل پنج دانشکده این امکان را دارند که مانع خروج نخبگان از کشور شده و به آموزش آنان بپردازند.
 
وی اظهار داشت: نقش جدید فیزیوتراپی در سطح یک خدمات تعریف شده و دیگر در سطح پیشگیری از آن استفاده می‌شود که این امر سبب بازگشت سریع افراد ناتوان به جامعه می‌شود و به معنای افزایش بهره‌وری تولید و آرامش در کشور است لذا باید مسئولان توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس