پایگاه خبری مؤتمرنت یمن امروز (شنبه) به نقل از شرکت گاز یمن اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن مخزن اصلی این شرکت و با هدف تحت فشار قراردادن مردم، 136 هزار کپسول گاز خانگی مردم را در استان های تعز و عدن بمباران و از بین بردند.

 به گزارش مشرق، براساس اعلام شرکت گاز یمن، انبار کپسول های گاز مردم در بمباران های رژیم سعودی هدف قرار گرفت و این شرکت کتحمل بیش از 5.5 میلیون دلار خسارت شد.

براساس این خبر، 65 هزار کپسول گاز در استان تعز و 71 هزار کپسول گاز نیز در استان عدن در بمباران جنگنده های سعودی از بین رفته است.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با پشتیبانی آمریکا و انگلیس٬ از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا«عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

بر اساس اخباری که سازمان ملل متحد منتشر کرده است، بحران یمن، از مارس ، 2015 به کشته شدن بیش از شش هزار و 400 نفر و آواره شدن 2.8 میلیون نفر منجر شده است و علاوه بر آن، 82 درصد جمعیت یمن به کمک های بشر دوستانه نیازمند شده اند.

نکته قابل توجه این است که عربستان پیوسته ادعا می کند که سعی در کمک به مردم یمن دارد و کمک های بشردوستانه برای آن ها ارسال می کند اما مشاهده می شود متجاوزان پیوسته زیرساخت های یمن را هدف قرار می دهند و این حملات باعث تحت فشار قرار گرفتن مردم یمن شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    تنها راه وادار نمودن سعودی ها به آتش بس 1- پیشروی در عمق مناطق کوهستانی عربستان 2- حملات موشکی به پایگاه ها و فرودگاه صلایل در 300 کیلومتری خاک سعودی –فرودگاه خمیس مشیط در 120 کیلومتری مرز یمن 3- ایجاد کارخانه ساخت موشک کاتیوشا در یمن 4- استفاده از توپخانه 155 میلی متر متحرک مثلا موستار3 روسیه 5- استفاده از موشکهای دوش پرتاب به تعداد زیاد همانند Fn چینی یا میثاق 6- راه اندازی کارخانه توسن در خاک یمن که همان تاو سیمی آمریکاست 7- انتخاب رهبر جنبش ناصری که رئیس جمهور سابق یمن جنوبی و متحد فعلی انصارالله است به عنوان رئیس جمهور یمن و انتخاب صالح بعنوان معاون اول و فرد دیگری که می تواند بحاح نخست وزیر فراری یا سالم ابیض باشد بعنوان نخست وزیر می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس