کد خبر 606953
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

هیئت انصار الله یمن ضمن انتقاد از افزایش حملات ائتلاف سعودی در این کشور اظهار داشت که افزایش فعالیت‌های نظامی عربستان به منزله نقض آشکار توافق توقف اقدامات خصمانه و نشان دهنده نبود اراده صادقانه ریاض برای برقراری صلح در یمن است.

به گزارش مشرق، هیئت انصار الله یمن که در مذاکرات کویت حضور دارد با صدور بیانیه ای اقدامات تنش‌زای عربستان سعودی را محکوم کرد.

هیئت یمنی در این بیانیه تأکید کرد، اقدامات تنش‌زای امروز ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن و افزایش حملات نظامی در بیشتر استانهای این کشور خطرناک است و ائتلاف تا کنون بیش از 75 حمله هوایی انجام داده که در پی آن شمار زیادی از افراد غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

در این حملات هوایی همچنین شماری از اعضای کمیته آتش بس و هماهنگی به همراه استاندار «صعده» که در حال انجام مقدمات میدانی مربوط به فعالیتهای این کمیته بودند هدف قرار گرفتند و زخمی شدند.

وبگاه خبری «بیروت پرس» گزارش داد که ائتلاف سعودی عملیات تجهیز نیروهای خود را در جبه‌های مختلف یمن افزایش و عملیات پاکسازی نظامی وحشیانه ای را علیه همه ساکنان روستای «الصراری» واقع در استان «تعز» بیشتر کرده است.

هیئت یمنی همچنین تأکید کرد که افزایش فعالیتهای نظامی خطرناک عربستان به منزله نقض آشکار توافق توقف اقدامات خصمانه است که اکنون اجرایی شده است.

به گفته این هیئت، این عملیات همچنین نشان دهنده نبود اراده صادقانه عربستان سعودی برای برقراری صلح در یمن است و نشان میدهد که این کشور سعی دارد مذاکرات جاری صلح در کویت را به شکست منتهی کند و مانع از دستیابی به هر راهکار سیاسی شود.

هیئت یمن همچنین از جامعه بین الملل و سازمان ملل خواست که برای توقف این عملیات هر چه سریعتر وارد عمل شود و همه طرفها شرایط مناسبی را برای رایزنیهای صلح فراهم کنند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس