رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد استان کرمان با تشریح جزئیات جلسه مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و نماینده وزیر رفاه در تهران گفت: مقرر شد افزایش ۱۲ درصدی سالانه حقوق در فیش حقوقی تیرماه منعکس و پرداخت شود.

به گزارش مشرق، هوشنگ انکوتی در مورد مشکلات بازنشستگان ذغال‌سنگ استان کرمان اظهار داشت: در هفته گذشته جلساتی با حضور نوبخت رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، نجفی نماینده وزیر رفاه، نوروزی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و نمایندگان کانون های بازنشستگی از سراسر کشور در تهران برگزار شد.

وی افزود: این جلسه در راستای مشکلات متعدد بازنشستگان صنعت فولاد بویژه در حوزه درمان آن‌ها و در پی تجمع بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد استان کرمان با بیان مصوبات این جلسه، خاطرنشان کرد: در ارتباط با درمان بازنشستگان ذوب آهن که نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و صادقی مدیر عامل ذوب آهن هم حضور داشتند، مصوب شد دفترچه درمانی فولاد توسط ذوب آهن صادر و امور درمانی بازنشستگان ذوب آهن مانند سابق توسط ذوب آهن به نحو مطلوب انجام گیرد.

وی افزود: همچنین مقرر شد مبلغ واریزی بابت بیمه عمر و حوادث که از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود با حقوق ماه آینده به حساب افراد مسترد و صندوق راسا برای اخذ آن از واحدهای مربوطه اقدام کنند.

انکوتی با اشاره به اینکه پیرو صورتجلسه تاریخ 31 فروردین ماه سالجاری در مورد احکام موضوع تبصره پنج اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات اولیه پیرو همین صورتجلسه از طرف صندوق بازنشستگی فولاد انجام گرفته مقرر شد پیگیری لازم برای تسریع در تصمیم هیئت امناء و اصلاح احکام به عمل آید به نحوی که تا دو ماه آینده صندوق بازنشستگی فولاد نتیجه را اخذ و احکام را ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه این جلسه در راستای  رفع مشکلات بازنشستگان بسیار مثبت بود با قدردانی از همکاری دولت و نمایندگان مجلس، گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد افزایش 12 درصد سالانه حقوق‌ها که از طرف هیئت دولت ابلاغ شده محاسبه و در فیش حقوقی تیر ماه 95 منعکس و پرداخت شود و معوقات ماه‌های قبل نیز با تامین بودجه پرداخت شود.

به گزارش تسنیم در استان کرمان بیش از 15 هزار بازنشسته صنعت فولاد وجود دارد که عمدتاً با مشکلات بیماری ریوی و تنفسی به سبب کار کردن در معادن ذغالسنگ، روبرو هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    ناراحت کننده است همدردی میکنیم
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    مالتفاوت افزایش حقوق بازنشته ها پرداخت نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس