کد خبر 607058
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد جنگنده های روسیه پایگاه هایی را که نیروهای ویژۀ آمریکا و انگلیس در سوریه از آن استفاده می کردند، بمباران کردند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، جنگنده های روسیه پایگاه هایی را که نیروهای ویژۀ آمریکا و انگلیس در سوریه از آن استفاده می کردند، بمباران کردند.

بر این اساس، جنگنده های روسیه پایگاهی در سوریه را که نیروهای ویژۀ آمریکا و انگلیس ماه گذشته میلادی از آن استفاده کرده بودند، و یک پایگاه دیگر را که با "سی آی ای" مرتبط بود، بمباران کرده اند.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: این حملات در 16 ژوئن و 12 ژوئیه و بدون اعلام قبلی انجام شده و هدف از آن اعمال فشار روسیه بر آمریکا برای همکاری بیشتر با این کشور در آسمان سوریه است.

فرماندهان نظامی آمریکا و مسئولان دستگاه اطلاعاتی این کشور می گویند این حملات سبب شده است که وزارت دفاع آمریکا و سازمان سیا بیش از پیش با همکاری با روس ها مخالفت کنند.
البته وال استریت ژونال اعلام کرد که کاخ سفید تصمیم گرفته است از هر اقدامی که به تشدید رویارویی نظامی دو طرف بیانجامد، خودداری کند.

از سوی دیگر، هفتۀ گذشته جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا در سفر به مسکو با مسئولان این کشور برای حمله به پایگاه های جبهة النصره در سوریه به توافق رسید.

بر اساس ادعای وال استریت ژورنال، به موجب این توافق روس ها و نیروی هوایی سوریه حملات خود را علیه مخالفان مسلح مورد حمایت آمریکا متوقف می کنند و در مقابل، واشینگتن از شدت انزوای بین المللی روسیه خواهد کاست.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    جهان تو پاراگراف آخر خلاصه میشه: به موجب این توافق روس ها و نیروی هوایی سوریه حملات خود را علیه مخالفان مسلح مورد حمایت آمریکا متوقف می کنند و در مقابل، واشینگتن از شدت انزوای بین المللی روسیه خواهد کاست.
  • ناشناس ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    امریکا همپیمانانش همیشه به جایی که درعراق وسوریه مواضع تروریستها رابزنند مواضع ارتش ونیروههای مردمی رامی زدنند مگر حالا چه شده چیزی که عوض داره گله ندارد
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    دمش گرم
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    پس کجاس اون پاتریوت و سامانه تاد امریکا؟ کجاس اون اف ۲۲ و اف ۳۵؟ کجا رفت اون تهدیدها و هشدارهای امریکا؟ جنگنده های امریکایی فقط تو آمار و ارقام و خوشگلی از جنگنده های روسی سرترن مخصوصا تو هالیوود.ببخشید خالیبود!
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    پناه برخدا جنگ جهانی سوم رو رانیفته خوبه ولی اسرائیل نابودبشه خوبه چون داعش زیرنظرخودشونه به فضله الله نابودی کامل دشمنان اسلام انشاءالله
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    روسیه آب دماغشو نمیتونه بکشه بالا بعد آمریکایی ها رو بمبارون کرده؟ کشت خودشو یک وجب از خاک حلبو نتونست بگیره اونوقت انگلیسو بمباران کرده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس