کد خبر 606837
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۷

منابع میدانی از وقوع درگیری های شدید میان دو گروه تروریستی تکفیری بین المللی "جندالاقصی و احرارالشام" وابسته به شبکه القاعده در استان ادلب سوریه خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع میدانی از وقوع درگیری های شدید میان دو گروه تروریستی تکفیری بین المللی "جندالاقصی و احرارالشام" وابسته به شبکه القاعده در استان ادلب سوریه خبر داده اند. درگیری ها در پی تیراندازی یکی از اعضای گروه احرارالشام به دو تن از نیروهای گروه جندالاقصی در مقابل مقر این گروه در شهر "اریحا" واقع در غرب استان ادلب سوریه صورت گرفته است. هر دو طرف درگیری اقدام به انتشار بیانیه های رسمی در تشریح علت ماجرا کرده اند. 

درگیری احرارالشام و جندالاقصی در ادلب سوریه

گروه جندالاقصی آغاز درگیری ها را تیراندازی یکی از اعضای احرارالشام به دو تن از نیروهای بخش اطلاعاتی این گروه در اریحا و فرار وی عنوان کرده است. این در حالی است که در بیانیه گروه تروریستی تکفیری احرارالشام، طرف مقابل به بیعت با داعش و قرار داشتن در موج اخیر ترور اعضا و فرماندهان گروه های تکفیری وابسته به القاعده در استان ادلب متهم و خواستار دستگیری و محاکمه دو تن از عناصر جندالاقصی شده است. 

درگیری احرارالشام و جندالاقصی در ادلب سوریه

در شهر سرمین واقع در حاشیه جنوب شرقی استان ادلب نیز ده ها تن از نیروهای احرارالشام با حمله به چند ایست و بازرسی گروه جندالاصی ده تن از آنها را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده است. از سوی دیگر منابع میدانی از گسترش درگیری ها میان دو گروه به سایر شهرهای استان ادلب مانند سرمین و سراقب نیز خبر داده اند. گفته می شود که ۷۰ نفر از تروریست های عضو گروهک جندالاقصی پس از درگیری میان این گروهک و احرارالشام در شهرهای سرمین و اریحاء از جندالاقصی جدا و به احرارالشام پیوستند. 




استان ادلب در شمال غربی سوریه از سال 2015 در اشغال ائتلاف جیش الفتح متشکل از گروه های وابسته به ارتش آزاد و القاعده قرار دارد. گروه جندالاقصی با نام پیشین "سرایا القدس!" توسط یک تبعه فلسطینی بنام "ابوعبدالعزیز القطری" دارای تابعیت دوم قطر در سال 2013 تشکیل و در سال 2014 وارد عرصه نبردها علیه دولت سوریه شد. این گروه بطور مستقیم توسط دولت شیخ نشین قطر مورد حمایت تسلیحات و مالی و آموزشی قرار داشته و مجهز به مدرن ترین تسلیحات روز اروپایی و آمریکایی می باشد.

درگیری احرارالشام و جندالاقصی در ادلب سوریه

از حمله عملیات هایی که جندالاقصی در آن مشارکت داشته می توان به عملیات اشغال ادلب، درگیری با گروه های تروریستی تکفیری به اصطلاح میانه روی مورد حمایت اروپا و آمریکا مانند حرکت حزم و جبهه ثوار سوریا اشاره داشت. استان های حلب و ادلب در شمال سوریه و در مجاورت مرز با ترکیه از جمله مناطق حضور این گروه می باشد. گروه احرارالشام نیز از حمله گروه های وابسته به القاعده بوده که با 30 هزار تروریست سومین گروه نظامی بزرگ در سوریه بشمار می رود. 

درگیری احرارالشام و جندالاقصی در ادلب سوریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس