در اقدامی ناگهانی، افسران بلندپایه ترک که در حلب و حومه آن با معارضین مسلح سوری همکاری می‌کردند، از این منطقه خارج شده و به ترکیه باز گشته‌اند.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه در اقدامی غیرمنتظره، افسران بلندپایه سازمان اطلاعات خود را که آموزش و ارائه مشاوره به مخالفان مسلح سوری در حومه حلب را بر عهده داشتند، از این منطقه خارج کرده است.

به نوشته رأی الیوم، چه بسا این اقدام حاکی از اختلافات جدی میان افسران ترک و گروه های مسلح معارض سوری باشد؛ و شاید هم نشانه تحولی بزرگ در موضع رسمی ترکیه در قبال سوریه باشد.

به نظر می رسد خروج افسران ترک از حومه حلب، پس از ناتوانی تروریست های حاضر در سوریه در شکستن محاصره حلب توسط ارتش؛ و بروز اختلافات میان سران معارضین و افسران ترک صورت گرفته است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    آمریکا هدف فعلی کوتاه مدت خود نه سرنگونی اسد که بلکه وصل کردن سه کانتون کردی به هم قرار داده تا تمام مرزهای سوریه با ترکیه به کنترل کردها در آمده و زمینه رسیدن آنها به دریای مدیترانه فراهم شود و در وهله دوم از این منطقه زمینه حمایت از پ ک ک و تجزیه ترکیه بصورت رسمی فراهم شود- حالا که اردوغان به تجزیه سوریه و در ادامه تجزیه ترکیه در پشت پرده راضی شده به بهای ادامه زندگی ننگین خودش و خانواده اش حالا دولت سوریه با تصرف رقه باید از رسمیت گرفتن دولت کردی باید جلوگیری بعمل آورد 5- باید نیروهای حزب الله و ارتش سوریه نیروی مقاومت در داخل شهرها و روستاهای سوریه ایجاد کنند واحدهای اطلاعات و ضداطلاعات همانند پارتی زن ها و نیروهای مقاومت متفقین در جنگ جهانی دوم- موقعی که ارتش سوریه به شهری قصد حمله دارد آنها وارد عملیات شبانه بشوند و خطوط ارتباطی دشمن را مختل کنند یا از پشت به خطوط دفاعی دشمن حمله کنند کمترین آسیب خودی ها بیشترین خسارت به دشمن 6- حشدالشعی عراق 150000 نیرو دارد باید با اندکی هزینه 10000 نیروی اضافی سازمان بدر یا حشدالشعبی عراق را نیمی را روانه حندرات حلب جهت تکمیل محاصره شهر حلب و نیم دیگر را روانه داریا تنها پایگاه تروریستها در غوطه غربی دمشق کنند و این مقدار قطعا مازاد است این خیلی مهم است الان تمام تروریستها ملیتهای غیر سوری دارند
  • ناشناس ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    چشم دستوراتو دادم
  • صداقت ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    تمرکز اصلی باید روی حلب باشد تا جنگ سوریه تمام شود. حلب که آزاد شود با قطع خطوط مواصلاتی تروریست‌ها، خود به خو از بین می روند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس