دبیرکل سازمان ملل در سالروز تصویب قطعنامه 2231 گفت: «من جمهوری اسلامی ایران را برای اجرای تعهدات هسته‌ای همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده است تحسین می‌کنم.

به گزارش مشرق، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای به مناسبت تصویب قطعنامه 2231 توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را پیروزی دیپلماسی خواند.  
 
این بیانیه چند روز پس از بیانیه دبیرکل سازمان ملل به مناسبت یک سالگی برجام صادر شده است.
 
در این بیانیه آمده است: «یک سال پیش، شورای امنیت، قطعنامه 2231 (2015) را به تصویب درآورد که طبق آن برنامه جامع اقدام مشترک که به توافق گروه 1+5 و ایران رسیده بود را تأیید کرد. من به شورای امنیت و امضاکنندگان برجام در اولین سال این دستاورد تاریخی تبریک می‌گویم. برجام یک پیروزی دیپلماسی برای حل و جلوگیری از تقابل بود و همچنین هنجارهای عدم اشاعه را تقویت کرد.من عزم و اراده‌ای که تمامی طرفین از خود نشان دادند را تحسین می‌کنم.»
 
این بیانیه ادامه می‌دهد: «این توافق همراه با یک نظام راستی‌آزمایی قوی، به یکی از سخت‌ترین نظام‌های تحریمی شورای امنیت پایان داد و به ایران فرصت تعامل بیشتر با جامعه بین‌الملل را داد».
 
دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: «قطعنامه 2231 (2015)، یک تغییر اساسی در روابط ایران با شورای امنیت به وجود آورد و یک برنامه زمانی معین شده برای رفع موضوع هسته‌ای ایران از دستورکار شورای امنیت سازمان ملل فراهم آورده است».  
 
بان کی مون ضمن تقدیر از پایبندی ایران به تعهداتش بر طبق برجام، گفت: «من جمهوری اسلامی ایران را برای اجرای تعهدات هسته‌ای همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده است، تحسین می‌کنم. من همچنین گام‌های اتحادیه اروپا و آمریکا در تطابق با تعهدات مربوط به تحریم‌ها طبق برجام تحسین می‌کنم. من از امضاکنندگان برجام می‌خواهم تا به تعهدات مربوطه پایبند باشند و  از اعضای سازمان ملل می‌خواهم از اجرای کامل و مؤثر این توافق حمایت کنند. بسیار حائز اهمیت است که برجام به نفع تمامی اعضای امضاکننده باشد و منفعت‌های ملموسی برای مردم ایران فراهم آورد.»
 
دبیرکل سازمان ملل در پایان بیانیه خود نوشت: «در اولین سال، من اطمینان دارم که برجام بهترین شیوه برای تضمین ماهیت کاملاً صلح‌آمیز برنامه‌ای ایران و پی بردن به آرزوهای بزرگ مردم ایران است. من خواستار اجرای برجام و قطعنامه 2231 (2015) به شیوه‌ای کامل و بر اساس احترام و منفعت دوجانبه هستم که این امر همکاری بیشتر برای دستیابی به صلح و امنیت بین‌المللی را تسهیل می‌بخشد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    برو همین
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    بان با کی کار داری گلم
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    حتما باید به پیجت حمله کنیم
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    هرچی که مینویسیم مشرق چاپ نمیکنه! همینجوری یه پیام خالی میزارم! (مشرق میدونم اینم چاپ نمیکنی ناموسا)
  • هاتف ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    برای گول خوردن تحسین نکن،یا قرصتو نشوسته خوردی، یا قرصتو برعکس خوردی،،،
  • محمد1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    امام خمینی ره : آن روزی را که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که «کارتر» و «ریگان» از ما تعریف کنند معلوم می‌شود در ما اشکالی پیدا شده‌است. آن‌ها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم. (62/9/20)
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    لیبرال گم شو
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    بان کی مون، تو ديگه حرف نزنی خیلی بهتره!!
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    تحسین خشک و خالی همراه با فریب و بد عهدی به درد عمّه تون میخوره باید زودتر کاسه کوزه شونو جمع کنن و بعد از گذست یکسال اتلاف وقت به زیان ملّت ایران ، از جلوی چشمامون گم بشن
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    خابت میاد؟؟
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    خیال میکنه با بچه طرفه. نوکر آمریکا واسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس