کد خبر 606321
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

جانشین فرمانده سپاه قائم استان سمنان با اشاره به نقش مهم تیپ قائم آل‌محمد(عج)سمنان در عملیات مرصاد گفت: اولین نیروهای سازماندهی‌شده که منافقین را در تنگه مرصاد زمینگیر کردند، رزمندگان استان سمنان بودند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرهنگ اسحاق هراسانین در نشست خبری هماهنگی بزرگداشت حماسه‌سازان عملیات غرورآفرین مرصاد در محل ستاد فرماندهی سپاه این استان اظهار کرد: استان سمنان بیشترین شهید را در این عملیات تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی با اشاره به برگزاری بازخوانی عملیات و بزرگداشت" حماسه‌سازان عملیات غرورآفرین مرصاد" در کرمانشاه، از واگذاری روایت و برنامه‌های اجرایی این برنامه به سپاه قائم استان سمنان خبر داد و افزود: برگزاری این برنامه با توجه به شرایط پیرامونی منطقه و جهان اسلام و برگزاری نشست منافقین در عربستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

جانشین فرمانده سپاه قائم استان سمنان  با بیان اینکه عملیات مرصاد در بازه زمانی 3 تا 5 مرداد سال 67 به پایان نرسید، افزود: با وجود پیروزی ما در این عملیات غرورآفرین، "مرصاد" همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه منافقین همواره برای انقلاب اسلامی توطئه‌چینی می‌کنند، اظهار کرد: گروهک منافقین در ماجرای گردهمایی‌شان در عربستان نشان دادند که دست از خیانت به کشور و ملت و خباثت‌های خود نکشیدند.

هراسانیان با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی همچنان برای ضربه زدن به ایران از این گروهک استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: امریکا، شیوخ منطقه و عوامل داخلی‌شان که آتش جنگ نیابتی را در سوریه، عراق، یمن ، کشمیر، بحرین و افغانستان روشن نگه داشتند  همواره از این گروهک بر علیه مردم ایران استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های منافقین در عملیات مرصاد، گفت: آنها در این عملیات که آن را فروغ جاویدان نام نهاده بودند 32 تیپ 150 نفره با استعداد پنج هزار نفر را سازماندهی کرده بودند.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج)استان سمنان با بیان اینکه منافقین با 1200 خودروی نظامی و با ساز و برگ نظامی راهی ایران شده بودند، ادامه داد: منافقین 31 تیرماه از پادگان اشرف به راه می‌افتند و تا پیش از رسیدن به تنگه مرصاد که با صف پولادین رزمندگان استان سمنان روبرو شدند جنایات و کشتار فجیعی در در بین راه مرتکب شده بودند.

هراسانیان با بیان اینکه منافقین در اسلام آباد حتی به بیماران بیمارستان هم رحم نکردند، افزود: اگر منافقین به کرمانشاه می‌رسیدند کشتار بسیار زیادی بوجود می‌آمد.

وی با اشاره به امدادهای الهی در این عملیات گفت: نیروهای تیپ قائم(عج)استان سمنان که اولین نیروی سازماندهی شده‌ای بودند که مقابل منافقان ایستادگی کردند، قرار بود که شب قبل از عملیات مرصاد به استان سمنان برگردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: رزمندگان ما حتی سلاح و مهمات خود را تحویل داده و تسویه‌حساب کرده بودند اما به دلیل مصادف شدن با شب، برگشتن خود را به صبح روز بعد موکول کرده بودند.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج)استان سمنان با بیان اینکه از قضا یک تریلی مهمات نیز همان شب به خاطر فرا رسیدن شب در اردوگاه میان‌راهی که رزمندگان تیپ قائم بودند، اتراق می‌کند، کرد: اینگونه بود که خداوند نیرو و سلاح مورد نیاز را برای مقابله با دشمنان فراهم کرد.

وی به ماندن منافین در کمین رزمندگان استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: نیروهای استان سمنان در آن روز در قالب چندین گردان از جمله قمربنی هاشم دامغان،سیدالشهدای شاهرود و امام رضا در مقابل دشمن آرایش نظامی می‌گیرند.

هراسانیان با بیان اینکه نیروهای همدان و کرمانشاه بعدها به نیروهای ما افزوده و به کمک آنها می‌آیند، اضافه کرد: رزمندگان تیپ قائم سمنان در این عملیات 67 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که عمدتا از شهدایی بودند که از ابتدا تا انتهای جنگ در جبهه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نقش تیپ قائم سمنان در مرصاد اساسی و مبنایی بود گفت: استان سمنان در عملیات‌های متعددی حضور موثر داشته اما در مرصاد اگر تیپ قائم نبود، به کشور آسیب وارد می‌شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس از پیش‌بینی برای حضور هشت تا 10 هزار نفر در برنامه بزرگداشت مرصاد در کرمانشاه خبر داد و گفت: بیش از 50 اتوبوس از دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، مدیران، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم استان سمنان در این بزرگداشت حضور می یابند. ضمن اینکه شرایط برای حضور دیگر افراد و کسانی که می‌خواند به صورت شخصی به منطقه بیایند فراهم است.

وی از برگزاری یک نمایش رزمی-فرهنگی در این برنامه پرداخت و افزود: علاوه بر روایت عملیات که توسط رزمندگان استان سمنان انجام می‌شود برنامه‌های متعدد دیگری پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس