سخنگوی نیروی انتظامی امروز درخصوص کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در عید فطر، وجود ۲ میلیون معتاد در کشور و امکان انتخاب حوزه خدمتی برای سربازان متاهل سخن گفت.

به گزارش مشرق، پیش از ظهر امروز نشست خبری سخنگوی ناجا با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد.
 
در زیر مشروح این نشست خبری را می‌خوانید.
 
کاهش 16 درصدی تلفات تصادفات در تعطیلات عیدفطر/بیشترین تصادفات در ساعت 16-20 اتفاق می‌افتد
 
سردار منتظرالمهدی در نشست خبری امروز خود گفت: شهروندان تا پایان آذرماه فرصت برای پرداخت جریمه هایی که دو برابر شده اند دارند.
 
وی افزود: کاهش شش درصدی تصادفات در سه ماهه نخست امسال به ثبت رسیده است در حالی که افرایش میلیونی وسایل نقلیه را شاهد بوده ایم.
 
منتظرالمهدی گفت: در این مدت صدور یک و نیم میلیون گواهینامه را شاهد بودیم.
 
سخنگوی ناجا تصریح کرد: در سه روز عید فطر کاهش تصادفات جاده‌ای حدود ٨ درصد را شاهد بودیم.
 
وی تصریح کرد: در طرح تابستان ٩٤ بیشترین تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و سرعت غیر مجاز بوده است.
 
منتظرالمهدی گفت: بیشتر تصادفات بین ساعت ١٦ تا ٢٠ رخ داده و واژگونی با ٢٧درصد در رتبه اول علت وقوع تصادفات بوده است.
 
امکان انتخاب حوزه خدمت برای مشمولین متأهل/کلاهبرداری بالاترین جرم رایانه‌ای
 
سخنگوی ناجا با اشاره به امکان انتخاب حوزه خدمت برای مشمولین متأهل به سبب محل سکونت همسر خاطرنشان کرد: به مشمولین متاهل به ازای هر فرزند 3 ماه کسر خدمت تعلق می‌گیرد.
 
منتظرالمهدی عنوان کرد: افراد تحصیلکرده، لیسانس و فوق لیسانس به بالا با مراجعه به مراکز پلیس+10 و با ارائه مدارک از تحصیلات خود می‌توانند در حوزه‌های تخصصی مربوط به تحصیلات خودشان خدمت و فعالیت کنند.
 
وی عنوان کرد: افراد غایب فرصت دارند تا آخر امسال به مراکز نظام وظیفه مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند.
 
سخنگوی ناجا از افزایش 47 درصدی جرایم رایانه‌ای در 3 ماه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین جرایم رایانه‌ای مربوط به کلاهبرداری‌های مالی است که 81 درصد جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است و بیش از 60 درصد جرایم در حوزه وب و سایت انجام می‌شود. در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیش از 25 درصد بودجه خود را برای این فضا اختصاص می‌دهند.
 
منتظرالمهدی با اشاره به کشف بیش از 200 تن مواد مخدر از افزایش 14 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: مهمترین و شرورترین قاچاقچیان مواد مخدر شرق کشور دستگیر شده‌اند.
 
وی افزود: بیش از هزار نوع ماده روان‌گردان وجود دارد که هر بار به یک نوع و یک شکل عرضه می‌شود و امروزه نیاز به آگاه‌سازی بانوان احساس می‌شود زیرا تحت عناوین مختلفی مانند کاهش وزن، افزایش مسرت و شادابی، این مواد عرضه می‌شود، باید توجه داشت هر ماده‌ای که تأثیر فوری و فوق‌العاده دارد باید قبل از استفاده از آن تأمل کرد.
 
طرح سالم‌سازی دریا از ٣ خرداد ماه آغار شده و تا ٢مهرماه ٩٥ ادامه دارد
 
سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره طرح سالم سازی دریا گفت: برپایی بیش از ١١٠ قرارگاه انتظامی ساحلی در استان های مازندران و گیلان در بیش از ٢٥ شهرستان از اقدامات ناجا بوده است.
 
وی افزود: در یک ماه گذشته بیش از ٧٠٠ نفر از افرادی که در شرف غرق شدگی در دریا بودند توسط مامورین پلیس نجات یافتند.
 
منتظرالمهدی تصریح کرد: سال گذشته این آمار در سه ماه تابستان ١٥٠٠ نفر بود.
 
سخنگوی ناجا در موضوع کنسرت ها نیز گفت: در این حوزه قوانین کما فی السابق در حال انجام است و تا این لحظه هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.
 
وی افزود: پلیس تابع قانون است و اصراری بر اقدامات فراقانونی ندارد.
 
اساس تمام مواد مخدر صنعتی شیشه و متاآمفتامین است/وجود 2 میلیون معتاد در کشور
 
سردار منتظرالمهدی درمورد اتباع خارجی و افاغنه حاضر در کشور خاطرنشان کرد: ساماندهی اتباع خارجی و افاغنه در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و تا چندی دیگر اطلاعات مربوط به آن اعلام می‌شود.
 
سخنگوی ناجا در مورد مواد مخدر صنعتی در کشور اظهار داشت: اساس تمام مواد مخدر صنعتی شیشه و متاآمفتامین است.
 
وی درخصوص اهمیت مرزبانی در کشور عنوان کرد: ایران یک منطقه ژئوپولتیک است و سر راه شرق به غرب قرار دارد. همه عزیزانی که در تامین امنیت مرزها دخیل هستند تلاش می‌کنند که هیچگونه اتفاق ناگواری برای مرزهای کشور نیفتد. شاهد این مساله شهادت اخیر مرزبانان است. نقش مرزنشینان در همکاری با مرزبانان بسیار مهم است.
 
سخنگوی ناجا از افزایش 17 درصدی سرقت بانک‌ها خبر داد و عنوان کرد: میزان سرقت از بانک‌های دولتی 57 درصد در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است که این به دلیل اتخاذ تمهیدات امنیتی از طرف بانک‌های دولتی است؛ البته 14 درصد از این آمار منجر به کشف شده است.
 
سردار منتظرالمهدی درمورد وضعیت زندانیان آزاد شده و بازگشته به جامعه اظهار داشت: یک اشکال مهم این است که فردی که زندان می‌رود جامعه دیگر پذیرای آن فرد نیست در حالی که این افراد باز اجتماعی شدند و ترد آنان توسط جامعه منجر به بزهکار شدن مجدد آنان می‌شود.
 
وی درخصوص آمار معتادان کشور افزود: ما 2 میلیون معتاد در کشور داریم و تلاش ما بر این است که به این آمار اضافه نشود. تلاش ما و تمام دستگاه‌ها باید این باشد که روی نوجوانان تمرکز کنیم تا در شرف اعتیاد قرار نگیرند.
 
سخنگوی ناجا در خصوص جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق گفت: آخرین تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا این بود که اطلاعات گوشی‌هایی که از طریق گمرک وارد می‌شود را به مخابرات بدهیم و مرکز مخابرازت از طریق یک کد مشخص گوشی‌های قاچاق را شناسایی کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس