کد خبر 605556
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

ربیعی با بیان اینکه نرخ 10 درصدی بیکاری سالانه 800 هزار شغل می خواهد، گفت: صنعت سنگ ساختمانی کشور اشتغال 360 هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی روز دوشنبه در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه سنک های تزیینی -معدن و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه که در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد گفت : صنعت سنگ یکی از مهم ترین رشته های شغلی فعالان در صنعت ساختمان است و با هماهنگی وزارت صنعت -معدن و تجارت یک بسته حمایتی در این بخش در حال آماده سازی است.

در هشتمین نمایشگاه بین المللی سنک - معدن - ماشین آلات و تجهیزات مربوطه چهار بخش اصلی اکتشاف - استخراج - فرآوری و صادرات برای این نمایشگاه پیش بینی شده است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با حضور علی ربیعی وزیر تعاون و جعفر سرقینی معاون امور معدنی وزیر صنعت در تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 9 کشور حضور و مشارکت دارند که از این تعداد 210 شرکت داخلی و40 شرکت دیگر هم خارجی و از کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، اسپانیا، پرتغال، روسیه، کره جنوبی و چین هستند.

در هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته که در فضائی بالغ بر 10 هزار متر مربع در سالن های A41 ، 41 B ،35 ، 38A ، 38 و فضای باز نمایشگاهی برگزار می شود؛ متراژ شرکت های داخلی صد در صد و متراژ شرکت های خارجی سیصد درصد افزایش یافته است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات در چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآروری و صادرات برگزار می شود و در آن کارخانه های سنگ بری، معادن سنگ ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولید کنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه؛ هیئت های بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای چین، پاکستان، روسیه، ایتالیا،ترکیه و افغانستان با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی؛ با تولید کنندگان، تجار، بازرگانان و انجمن های تولیدی سنگ کشورمان وارد مذاکرات تجاری شوند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نام انجمن سنگ ایران و از سوی شرکت روشان برگزار می شود.

چهار روز برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات به ترتیب روز اول - روز معدن، روز دوم - روز صادرات،روز سوم - روز فرآوری و روز چهارم - روز دانشجو و دانشگاه نام گذاری شده است و متناسب با نام هر روز، سمینارها و کارگاه های مختلف آموزشی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه ها برگزار می سود.

مسابقه سنگ تراشی با قلم و چکش برای اولین بار توسط دانشجویان رشته مجسمه سازی با نظارت اساتید دانشگاه ؛ اجرای معماری پارامتریک توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محل نمایشگاه و انتخاب غرفه برتر توسط اساتید معماری و طراحی داخلی؛ برخی از برنامه های جانبی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات است.

یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات مواد سنگی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مختلف جهان، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی ، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های کشورمان در حوزه این صنعت برای جهانیان برخی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

سنگ و فعالیت بر روی آن در ایران سابقه 4هزار ساله دارد و کشور ما دارای ذخایر عظیم انوع سنگ مختلف تزئینی است و ایران چهارمین ذخایر بزرگ معدن‌های سنگ جهان را در اختیار دارد.

در سال 1368 فقط 330 معدن در کشور وجود داشت اما امروز در کشور ما هزار و 800 معدن با 6000 کارخانه سنگبری وجود دارد با این همه ، سهم ما از صادرات سنگ‌های تزئینی ناچیز است.

صادرات سنگ خام و سنگ فرآوری کشورمان حدود 200 میلیون دلار است که سنگ خام بیشترین حجم صادراتی را دارد و متاسفانه سنگ فرآوری شده ، نقش بسیار کمرنگی در صادرات دارد.

البته برنامه‌ریزی شده است که در یک برنامه 5 ساله این رقم به 2 میلیارد دلار افزایش یابد. جمهوری اسلامی ایران بیش از 60 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی دارد که چهار میلیارد تن آن ذخایر سنگ‏های تزیینی است لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چارچوب اقتصاد مقاوتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد. هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته تا 31 تیر هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    سالی 800 هزارتا میخایم که 140 هزارتا هست بیچاره مردم
  • حق الزحمه صندوق کارآفرینی امید ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    البته اگر تعدیل نیروی ادارات را هم که شاهکار دولت جدید هست حساب کنیم آمار دکتر ربیعی 2 برابر میشه. 10 سال کار و تعدیل نیرو و اخراج، یکی نیست به داد ما برسه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس