یک روزنامه انگلیسی نوشت یک سال بعد از توافق هسته‌ای و عدم عملکرد غرب به تعهداتش برای برچیده شدن تحریم‌ها، اعتماد مردمی را که سه سال پیش به روحانی رای دادند، تخریب کرد.

 به گزارش مشرق، در نیم قرن گذشته اشتباهات فاجعه‌بار غرب باعث شد فرصت‌های اندک برای تغییرات مثبت در ایران از بین برود. این اشتباهات یکی کودتای سال 42 و دیگری پشت کردن غربی‌ها به محمد خاتمی در سال 2003 بود.

در ادامه گاردین نوشت، اکنون با گذشته بیش از یک سال از توافق هسته‌ای، که بزرگترین دستاورد دموکراسی بود، سومین اشتباه غرب در حال وقوع است چراکه مردم ایران هیچ سودی از توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها نبرده‌اند غیر از این که بیانیه‌ای کلی خواستار برچیده شدن تحریم‌ها شده است.

گاردین در ادامه اشاره کرد، حتی یک بانک اروپایی هم آماده انتقال اموال ایرانیان به آنها نیست و همچنان ایران از ورود به فضای مالی جهانی منع شده است. 74 درصد از مردم ایران می‌گویند که هیچ تغییری در زندگی آن‌ها روی نداده است و 75 درصد از مردم ایران آمریکا را از این بابت سرزنش می‌کنند.

این روزنامه انگلیسی ضمن اشاره به اذعان مقامات غربی درباره انجام تعهدات ایران بعد از توافق هسته‌ای افزود، در کمتر از یکسال آینده دولت حسن روحانی به دنبال انتخاب شدن دوباره است و رقبایی چون رئیس جمهور پیشین محمود احمدی‌نژاد دارد.

گاردین نوشت، سال‌های سال زمان برده است تا تحریم‌ها شکل بگیرند اما غرب هم نمی‌تواند 22 ماه مذاکره هسته‌ای را نادیده بگیرد و این تحریم‌ها و محدودیت‌ها به مردم ایرانی آسیب می‌رساند. آنچه واضح است اینکه دولت روحانی به وعده اصلی خود برای توافق با غرب در مساله هسته‌ای عمل کرد اما اکنون غرب اعتمادی که اکثر ایرانیان با رای دادن به روحانی داشتند را تخریب می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عالي ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    به كوري چشم مشرق روحاني براي چهار سال ديگه رييس جمهوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس