بعد از واکنش خانواده مرحوم کیارستمی و تاکید آن‌ها مبنی بر قصور پزشکی،‌ اهالی هنر مطالباتی از وزارت بهداشت داشته‌اند و بعضا با انقاداتی صریح عملکرد این وزارتخانه را زیر ذره‌بین برده‌اند.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه دو هفته از زمان درگذشت عباس کیارستمی می‌گذرد، اما هنوز هم حواشی چگونگی درگذشت و پرونده پزشکی این کارگردان فقید سینما بحث روز اهالی هنر است. بعد از واکنش خانواده مرحوم کیارستمی و تاکید آن‌ها مبنی بر قصور پزشکی،‌ اهالی هنر مطالباتی از وزارت بهداشت داشته‌اند و بعضا با انقاداتی تند نحوه عملکرد این وزارتخانه را زیر سوال برده‌اند. با این وجود مسئولان وزارت بهداشت برای چندمین بار درخواست فرصت برای بررسی پرونده پزشکی کیارستمی را داده‌اند و هنوز پرونده درگذشت کیارستمی در جریان است.

در ادامه برخی از واکنش‌های هنرمندان را به این پرونده پزشکی پرحاشیه را که در صفحات شخصی و شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌اند را می‌خوانید: 

*نواب صفوی: کادر درمانی فکر می‌کنند مصونیت سیاسی دارند!

ضمن قدردانی از پزشکان متعهد جامعه، ظاهرا برخی از کادر درمانی به اشتباه فکر میکنند مصونیت سیاسی دارند، مسئولان بیمارستان جم چطور به خود اجازه چنین جرمی را میدهند که اینطور و به شکل کاملا علنی به استاد مهرجویی توهین کنند ؟ ایشان گفته بودند موضوع مرگ مرحوم کیارستمی پیگیری شود و در نهایت تعجب میبینیم یک نفر از کادر درمانی بیمارستان جم با نصب پلاکاردهایی دائر برجرائمی مانند توهین، نشر اکاذیب وافترا را انجام میدهد. از وزیر محترم بهداشت جناب آقای دکتر هاشمی که حسن نیت و زحمات ایشان بر همه ما روشن است تقاضا میکنم ضمن دستور به پیگیری مرگ مرحوم کیارستمی توسط کمیسیون پزشکی این ابهامی که برای مردم کشور پیش آمده مشخص کنند، ثانیا ضمن توبیخ فردی که چنین پلاکاردهایی را به خود نصب کرده مراتب عذر خواهی بیمارستان جم نسبت به استاد مهر جویی به خبرگزاریها اعلام گردد، با توجه به اینکه وظیفه هر فرد ایرانی همبستگی آحاد ملت است شایسته است جرم یاد شده توسط وزارت بهداشت بررسی گردد.

*رضا درمیشیان: پزشک قسم بقراط خورده بود؟

بیمارى در یک بیمارستان خصوصى به نام پزشک جراحى بسترى مى شود، توجه کنید که بیمارستان خصوصى است و نه دولتى. یعنى بیمار به واسطه انتخاب آن پزشک در بیمارستان بسترى شده است. پزشک جراح عملى را انجام مى دهد که منجر به عمل دوم مى شود. پیش از بهبود و قبل از ترخیص بیمار، یکدفعه پزشک از دسترس خارج شده و مشخص مى شود پزشکى که بیمار به اعتبار آن تن به عمل جراحى داده، بى تفاوت از وضعیت و حال بیمار به سفر تفریحى رفته است. وقتى هم با پزشک تماس گرفته و خبر مى دهند بیمار در چه وضعى است، باز هم بى تفاوت است و ادامه سفر را به درمان ترجیح مى دهد. به ناچار پزشک دیگرى جایش عمل جدید را انجام مى دهد. شما درباره این پزشک چه فکر مى کنید؟ آیا این پزشک قسم بقراط خورده است؟ اخلاق پزشکى دقیقا همان چیزى است که در پروسه درمان آقاى کیارستمى دیده نمى شود. امیدوارم جامعه پزشکى ایران همچون داریوش مهرجویى صریح و بى تعارف و شفاف باشند و با پزشکانى که با جان مردم بازى کرده و موجب زیر سوال بردن پزشکان مى شوند قاطعانه برخورد کنند.

*رضا داودنژاد: توهین به مهرجویی در شأن جامعه پزشکی نبود

اولین‌بار در پست‌هایم در فضای مجازی (اینستاگرام) نوشتم؛ با احترام به پزشکانی که در ایران جان میلیون‌ها نفر را از مرگ نجات می‌دهند و خیلی پزشکانی داریم که بی‌ادعا دارند به جان انسان‌ها کمک می‌کنند اما حرکتی دیروز اتفاق افتاد که من پیش از اینکه ناراحت شوم به خاطر توهینی که به استادی چون مهرجویی شد که داغدار رفیق 50 ساله‌اش است، متاسف و ناراحت شدم که این حرکت در شأن جامعه پزشکی نبود.

*ندا سپانلو: پرسش‌هایی درباره اخلاق پزشکی

در مورد حقوق بیمار، اخلاق پزشکى و رفتارهایى که تردید ندارم بسیارى از ما به شکلى با آن برخورد داشته ایم، پرسش هاى بسیارى دارم.

مهناز افشار: از خطاهای صورت گرفته حمایت بی جا نکنید

با احترام به پزشکان متعهد، درک بغض و درد اقای مهرجویی و برای ما از دست دادن عزیزانمان سخت نیست. از خطاهای صورت گرفته حمایت بی جا نکنید.

حکم کمیته پیگیری شکایت خانواده مرحوم عباس کیارستمی از پزشکان متخلف فردا سه شنبه ۲۹ تیر ماه صادر می‌شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس