معاون دفتر اداره کل ارزیابی و نظارت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ارتقای 14 پله ای ایران در شاخص های بین المللی فناوری خبر داد.

به گزارش مشرق،  سید عباس موسی زاده موسوی در نشست تخصصی اجرای عملیاتی طرح ملی پیمایش نوآوری در آذربایجان شرقی اظهارکرد: رتبه کشور ما در سال 2015 در شاخص های فناوری 120 بود و در سال 2016 به رتبه 106 رسیدیم.

وی در عین حال افزود: این رتبه جایگاه واقعی ما نیست زیرا که ما اطلاعات درستی در اختیار مراکز بین المللی قرار نداده ایم.

موسی زاده موسوی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح ملی نوآوری در کشور گفت: پیمایش نوآوری، آمار صحیح را جهت ارائه به سازمان های بین المللی در اختیار ما قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال دو هدف اصلی از اجرای طرح ملی نوآوری هستیم، افزود: این طرح در مرحله نخست شناخت دقیقی از وضعیت بنگاه های اقتصادی و تولیدی و مشکلات آنها در اختیار ما قرار می دهد و از سویی ما اطلاعات مورد نیاز برای ارائه به سازمان های بین المللی و ارائه گزارش به مراجع بین المللی در اختیار خواهیم داشت.

معاون دفتر اداره کل ارزیابی و نظارت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آذربایجان شرقی را تنها استانی دانست که به صورت منسجم اقدام به اجرای این طرح در سطح استانی کرده است .

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی مصمم در اجرای این طرح است و پیشقدم شدن این استان ما را نیز برای ادامه فعالیت دلگرم می کند.

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان منطقه ویژه علمی و فناوری ربع رشیدی تبریز هم با اشاره به بررسی دو هزار و 383 واحد تولیدی فعال استان اذربایجان شرقی برای اجرای این طرح گفت: از مجموع آمار موجود واحدهای فعال یک هزار و 535 واحد در محدوده بررسی و پیمایش قرار می گیرد که از این تعداد 212 نمونه برای بررسی انتخاب شده است.

اکبر فرزین مقدم بیان کرد: این واحدها شامل صنایعی همچون قطعات خودرو، گیاهان دارویی، صنعت سیمان، پتروشیمی، بیمه، خدمات بانکی، چرم و نساجی، صنایع دفاعی و فناوری های نانو هستند که به صورت تصادفی انتخاب شده اند و برای افزایش ضریب اطمینان پیمایش مورد نظر 57 واحد جایگزین نیز انتخاب شده است تا صحت و دقت بررسی دچار مشکل نشود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس