کد خبر 605067
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

دادگاهی در سوئیس باشگاه یوونتوس را به پرداخت غرامت به تولیدکننده پیراهن‌های پیشین این باشگاه محکوم کرد.

به گزارش مشرق، باشگاه یوونتوس به‌دلیل فروش پیراهن‌های غیرمجازش به هواداران که روی آنها سه ستاره نقش بسته بود، به پرداخت غرامت دو میلیون یورویی به شرکت نایکی آمریکا محکوم شد. به نوشته نشریات ایتالیایی، دادگاهی در ژنو به نفع شرکت نایکی رأی داده و بیانکونری، قهرمان پنج فصل اخیر سری A را به پرداخت غرامت محکوم کرده است.

در سری A تیم‌ها به ازای هر 10 قهرمانی‌شان اجازه دارند یک ستاره طلایی و به ازای هر 10 قهرمانی در جام حذفی ایتالیا هم می‌توانند یک ستاره نقره‌ای روی پیراهن‌شان درج کنند. سال 2012 زمانی که آنتونیو کونته سرمربی پیشین یوونتوس با این تیم اولین قهرمانی‌اش را کسب کرد، مسئولان باشگاه از نایکی درخواست کردند که پیراهن‌های فصل آینده‌شان را با سه ستاره طراحی کند. نایکی اما با درخواست بانوی پیر مخالفت کرد، چرا که پس از ماجرای کالچوپولی، فدراسیون فوتبال ایتالیا دو قهرمانی یووه در سال‌های 2005 و 2006 را از این تیم پس گرفت و به این ترتیب تعداد قهرمانی‌های بیانکونری در پایان فصل 21-2011 بیست‌وهشت قهرمانی بود.

با این حال یوونتوس توانست با شرکت نایکی توافقی حاصل کند که طی آن قرار شد شرکت آمریکایی پیراهن با با شعار «30 در زمین بازی» طراحی کند، اما در همان سال باشگاه یوونتوس به‌صورت غیرقانونی مجوز فروش تمام کالا‌های طراحی شده توسط نایکی با سه ستاره طلایی را صادر کرد. مقامات نایکی از این آن اقدام یووه عصبانی شدند و نتیجه آن فسخ قرارداد‌شان به‌صورت دوجانبه در ماه اکتبر سال 2013 بود، زمانی که یوونتوس به سراغ رقیب دیرینه نایکی، یعنی شرکت آدیداس رفت. نایکی پس از آن ماجرا از یوونتوس شکایت و از این تیم 80 میلیون یورو غرامت طلب کرد، اما دادگاهی در ژنو بانوی پیر را تنها به پرداخت دو میلیون یورو غرامت محکوم کرده است.

در همین حال باشگاه یوونتوس اما با انتشار یک بیانیه اعلام کرده است که خبر محکوم شدنش به پرداخت غرامت دو میلیون یورویی به نایکی صحت ندارد.

در بیانیه بانوی پیر آمده است: در ارتباط با خبری که به صورت غیرقانونی درباره اختلافات میان نایکی و یوونتوس باید و با توجه به افشای اسناد محرمانه از سوی دادگاه، باشگاه مایل است بر موضوعات زیر تأکید کند:

1- رقمی که یوونتوس باید به عنوان غرامت پرداخت کند به مراتب کمتر از دو میلیون یوروست.
2- پرداخت این غرامت به ماجرای طرح «30 در زمین» که در حقیقت طبق اعلام دادگاه، برای شرکت نایکی هم عوایدی را به همراه داشت، هیچ ربطی ندارد.
3- باشگاه یوونتوس از تمام توان و گزینه‌های خود برای دفاع از حقوقش از جمله حق اعتراض به دادگاه استیناف استفاده خواهد کرد.

تیم فوتبال یوونتوس از ابتدای فصل 16-2015  با پیراهن‌هایی که شرکت آدیداس برایش طراحی کرد به میدان رفته است و از ابتدای همان فصل روی‌ پیراهنش سه ستاره نقش بست. یوونتوس فصل پیش برای پنجمین بار متوالی و برای سی‌و‌دومین بار (بدون احتساب دو قهرمانی پس گرفته شده‌اش) فاتح سری A شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس