کد خبر 605044
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

شروع پرداخت وام 80 میلیون تومانی مسکن می‌تواند انتظار رشد در این بازار را تا حدودی محقق کرده و با ورود نقدینگی شرایط را برای خروج از رکود فراهم کند.

به گزارش مشرق، بازار مسکن چند سالی است که در رکود به سر می‌برد و عامل چندان تاثیرگذاری بر روند این بازار وجود نداشته است.
 
وام‌های خرید مسکن از عوامل تحریک کننده خریداران برای مسکن هستند اما اقساط بالای آن موجب می‌شود تا تمام افراد متقاضی مسکن نتوانند از آن استفاده کنند در کنار اقساط بالا شرایط سخت برای ضمانت این وام‌ها موجب شده شرایط استقبال برای دریافت و به تبع آن خرید مسکن کم شود.
 
ابن در حالی است که وام مسکن از 30 میلیون تومان شروع و در حال حاضر به 80 میلیون تومان برای هر یک از زوجین رسیده است که با وجود افزایش وام مسکن انتظار می‌رفت شاهد تحول عظیمی در بازار مسکن باشیم که این امر در واقعیت چندان عملی نشد و پیش‌بینی‌ها تنها چند درصدی موجبات رشد این بازار را فراهم کرد.
 
همچنین در  این رابطه یک مشاور املاک بر این عقیده است که از ابتدای سال با توجه به ثبت نام برخی مردم برای وام 80 میلیونی شاهد رشد حدود 10 درصدی در بازار مسکن هستیم ولی همین عده محدود ثبت نام کننده برای وام 80 میلیونی هم از نحوه پرداخت و شرایط سخت دریافت وام چون ضامن، سپرده، خرید اوراق رضایت چندانی نداشتند ولی به قول خودشان مجبورند برای داشتن یک سر پناه کوچک سختی تمام شرایط را به جان بخرند و از وام مسکن استفاده کنند.

این در حالی است که این وام 80 میلیونی به علاوه سپرده 40 میلیونی تنها اکتفای خرید یک مسکن 40 تا 50 را می‌کند و این متراژ خانه فقط می‌تواند برای یک زوج جوان مناسب باشد ولی در این میان هستند افرادی که با داشتن چند فرزند حاضرند در این متراژهای زندگی کنند و تنها سقفی برای خود داشته باشند.
 
با این تفاسیر وام 80 میلیونی کمتر از آنچه پیش بینی می‌شد مورد استقبال قرار گرفت زیر با وجود شرایط سخت و سپرده میلیونی تنها افراد با شرایط خاص توانایی دریافت این‌گونه از وام‌ها را دارند و با توجه به به این شرایط همین تکان اندک در بازار مسکن هم باید غنیمت شمرد و روزنه امیدی دانست برای رشد و حرکت در بازار مسکن.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    سود بانکی اوردن پایین اجاره خونه گران شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس