کد خبر 604999
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۳

50 درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای استان کرمانشاه صورت می‌گیرد. با وجود این، کرمانشاه از داشتن منطقه آزاد تجاری محروم مانده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «جام‌جم» در یادداشتی از «عبدالرضا مصری» نماینده مجلس شورای اسلامی نوشت:

سهم کرمانشاه در دفاع مقدس انکارناپذیر است. روز نخست، تجاوز بعثی‌ها به ایران از این استان آغاز شد و سرانجام هشت سال جنگ تحمیلی نیز با حمله منافقین به این استان و عملیات مرصاد پایان یافت. هشت سال دفاع جانانه از مرزهای غربی میهن اسلامی، سهم کرمانشاه در دفاع مقدس بود، اما پس از جنگ سهم کرمانشاه مغفول ماند.

پیش از دفاع مقدس، استان کرمانشاه رتبه پنجم کشور را در ذخایر اقتصادی و پس‌انداز مردم در بانک‌ها داشت. در طول جنگ سرمایه‌های این استان از بین رفت و کرمانشاه در میان رتبه‌های پایین این جدول قرار گرفت و سهمش از آن همه رشادت‌ها و ایثارگری‌ها رتبه اول بیکاری در کشور شد. سهم مردم کرمانشاه در اقتصاد کشور همچنان نامشخص است.

داشتن مرز با کشور عراق، ظرفیت‌های بالای بازرگانی را برای کرمانشاه فراهم کرده و 50 درصد صادرات ایران به عراق از مرزهای این استان صورت می‌گیرد. با وجود این، کرمانشاه از داشتن منطقه آزاد تجاری محروم مانده است. درحالی‌ دیروز این استان منطقه آزاد جنگی به‌شمار می‌رفت که امروز منطقه آزاد ریزگردها شده تا با بحران زیست‌محیطی دست و پنجه نرم کند.

بر این اساس، مردم شریف کرمانشاه انتظارها و توقعات زیادی از دولت دارند و امیدوارند با سفر رئیس‌جمهور به این استان، گشایشی در کارشان صورت گیرد. آنها درخواست‌های بلندپروازانه‌ای ندارند، تنها انتظار آنها رسیدن به میانگین‌های کشوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    ریاست جمهور فرمودند اگه بخواهیم با راه اهن به عراق متصل بشیم خب همین الانم توسط خوزستان متصلیم این حرف یعنی کل راه اهن غرب اضافیه سوال من اینه که فقط هدف متصل شدنه ؟یا از چه مسیرهایی ؟اینکه دو یا چند مسیر باشه بهتر نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس