واقعیت امر این است که اگر آرای سندرز به صورت کامل (یا حتی نسبی) به سود کلینتون به گردش در آید، دونالد ترامپ کار بسیار سختی برای شکست هیلاری کلینتون پیش رو خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سرانجام همان گونه که از قبل اعلام شده بود، برنی سندرز رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون در دور اول انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده آمریکا حمایت خود را از نامزدی وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کرد. برنی سندرز با حضور در کمپین هیلاری کلینتون در پورتموث، در نیوهمپشایر رسماً از نامزدی او برای رئیس جمهور ایالات متحده حمایت کرد.

سندرز در این خصوص اعلام کرد:

"آمده ام اینجا تا بگویم هیلاری کلینتون باید رئیس جمهور آینده ما باشد.من هر کاری انجام می دهم  تا کلینتون در رقابت با دونالد ترامپ پیروز شود."

بدین ترتیب پرونده رقابتهای انتخابات درون حزبی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به صورت کامل بسته شد. برنی سندرز در طول رقابتهای انتخابات درون حزبی رقابت سنگینی با کلینتون داشت. او حتی در برخی ایالات تعیین کننده مانند واشنگتن توانست بر کلینتون غلبه پیدا کند. با این حال هیلاری کلینتون در مجموع توانست رای اکثر دلیگیتها و سوپر دلیگیتهای حزب دموکرات را از آن خود کرده و به عنوان نامزد نهایی این حزب مورد شناسایی افکار عمومی آمریکا قرار گیرد.

از اکنون رقابت میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ به طور رسمی کلید خورده است. با این حال هم اکنون این سوال مهم و اساسی وجود دارد که حمایت برنی سندرز از هیلاری کلینتون چگونه خود را در نظرسنجی های انتخاباتی نشان خواهد داد؟ آیا در صورت واریز آرای سندرز به سود دهیلاری کلینتون، دونالد ترامپ شانسی برای پیروزی بر نامزد حزب دموکرات خواهد داشت ؟در این خصوص نکاتی وجود دارد که باید آنها را مدنظر قرار داد :

واقعیت امر این است که اگر آرای سندرز به صورت کامل ( یا حتی نسبی) به سود کلینتون به گردش در آید، دونالد ترامپ کار بسیار سختی برای شکست هیلاری کلینتون پیش رو خواهد داشت. ترامپ خود نیز نسبت به این مسئله واقف است. از این رو ترامپ در هفته های گذشته از طرفداران سندرز خواسته است تا آرای خود را به سود حزب جمهوریخواه و او در انتخابات سال 2016 به گردش در آورند. استدلال ترامپ این بوده است که وی نیز همانند سندرز نماد تغییر در سیاستهای کلان آمریکا محسوب می شود اما هیلاری کلینتون طرفدار حفظ وضعیت موجود است.

با این حال به نظر می رسد برنی سندرز عزم خود را جزم کرده است تا آرای طرفداران زیاد و تعیین کننده وی به سود دونالد ترامپ به گردش در نیاید. بدون شک از این پس برنی سندرز سخنرانی های هدفمندی را در حمایت از هیلاری کلینتون و در ایالات مختلف آمریکا صورت خواهد داد. حتی برخی مخافل تحلیلی معتقدند اگر سندرز به عنوان معاون اول هیلاری کلینتون انتخاب شود، می تواند نقش مهمی در پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایفا کند. در هر حال باید در انتظار نحوه حمایتهای سندرز و کشمکش وی و ترامپ بر سر آرای طرفدارانش ماند. هم کنون مطابق آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا، هیلاری کلینتون 46 درصد و دونالد ترامپ 44 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

همان گونه که مشاهده می شود هیلاری کلینتون طی هفته های اخیر در جلب آرای عمومی دچار سیری نزولی  شده است. با این حال به نظر می رسد پس از اعلام حمایت رسمی سندرز از هیلاری کلینتون این سیر نزولی تبدیل به سیری صعودی شود. در هر حال باید در انتظار نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا طی هفته های آتی و پس از اعلام حمایت سندرز از کلینتون ماند.نظرسنجی هایی که میزان و شدت حساسیت انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 از برآیند و معدل آنها قابل محاسبه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس