کد خبر 603899
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا صبح شنبه در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ، حمایت اتحادیه اروپا از نهادهای قانونی و دموکراتیک در ترکیه را اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا ، موگرینی در ساعات گذشته همچنین با وزیران امور خارجه برخی کشورهای دیگر و همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره تحولات ترکیه گفت وگو کرد.

موگرینی همچنین در پیام مشترکی با وزیران امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا و نمایندگان آنان که اکنون برای اجلاس سران آسیا و اروپا (آسم) در اولان باتور مغولستان به سر می برند ، از نهادهای دموکراتیک ترکیه حمایت و استفاده از خشونت علیه این نهادها را محکوم کردند.
این مقام های اروپایی تاکید کردند که از هر گونه تشدید خشونت در ارتباط با غیرنظامیان باید اجتناب شود.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است بار دیگر در قالب شورای امور خارجی در بروکسل تشکیل جلسه داده و اوضاع ترکیه را بررسی کنند.

بنا بر آخرین گزارش ها از ترکیه٬ مقام های دولت این کشور اعلام کردند که اوضاع تحت کنترل است، هرچند ناآرامی ها احتمالا تا ساعات آینده امروز ادامه خواهد داشت.

این مقام مطلع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد که یک فروند بالگرد نظامی درگیر در حمله به مقر اپراتور ماهواره ترکیه(ترک ست) نیز در منطقه گلباسی در آنکارا هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه از مردم این کشور خواست تا در میدان ها و مکان های عمومی حضور یابند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس