کد خبر 603884
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

عضو کمیسیون انرژی‌ مجلس گفت: با تشکیل کمیته‌ای برای قراردادهای نفتی در واقع اقتصادمقاومتی را زیرسئوال می‌برند، مشخص نیست که‌ چرا می‌خواهند مجلس ‌را دور بزنند.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله‌ خادمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: قراردادهای IPC را مغایر با منافع ملی می‌دانیم ولی وزارت نفت درصدد است این قراردادها را منعقد کند.

وی افزود: از نظر بنده IPC یک باجی است که نمی‌دانم به چه علت می‌خواهد به خارجی‌ها داده‌ شود، در روزهای ‌اخیر کمیته اقتصاد مقاومتی دولت این قرارداد را تایید کرد اما این دلیل نمی‌شود که چون در این کمیته تایید شده، پس به تایید مجلس نیز رسیده است.

عضو کمیسیون انرژی‌ مجلس به مفهوم ‌اقتصادمقاومتی اشاره کرد و گفت: ما شنیدیم که آن‌ها می‌خواهند اقتصادمقاومتی را به سخره بگیرند. اقتصادمقاومتی یعنی اینکه از منابع کشور خودمان به‌خوبی استفاده کنیم و بتوانیم مواد تولید شده را صادر کنیم ولی وزارت نفت می‌خواهد مخازن نفت و گاز را به شرکت‌های‌ خارجی بدهد و خام فروشی کنند که این کار مغایر با اقتصادمقاومتی است.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌ای که برای قراردادهای نفتی در واقع اقتصادمقاومتی را زیرسئوال می‌برند مشخص نیست که‌ چرا می‌خواهند مجلس ‌را دور بزنند.

خادمی با اشاره به طرح سئوال از وزیر نفت عنوان کرد: برخی همکاران ما در مجلس به این نتیجه رسیدند که باید برای قراردادهای نفتی از وزیر نفت سئوال شود که دوستان ما 12 امضاء را جمع کردند و تحویل هیئت رئیسه مجلس داده‌اند و وزیر نیز باید پاسخگو باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس