«میشل تمر» رئیس جمهوری برزیل روز جمعه دستور داد تدابیر امنیتی بازی های المپیک ریودو ژانیرو را پس از حمله تروریستی نیس فرانسه مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، «رائول جونگمن» وزیر دفاع برزیل از کاخ ریاست جمهوری 'پلانتیو' گفت: حمله نیس ما را نگران می کند. این وقایع را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و برخی درس ها از آن گرفتیم .

جونگمن گفت: این بررسی ها اجازه داشتن امنیت بیشتر را در طول این رویداد مهم ورزشی خواهد داد.

وی تاکید کرد : هرچند که این بررسی ها می توانند موجب برخی اختلالات برای مردم شوند اما این برای خود آنها است.

«سرجیو اچه گوین» مسئول امنیت نهادی برزیل فاش کرد یک نماینده سرویس اطلاعاتی این کشور در حال سفر به فرانسه برای کسب اطلاعات بیشتر است.

اچه گوین تصریح کرد: نخستین درسی که از فاجعه نیس می گیریم، سادگی تدارکات است .یک کامیون، یک سلاح نیست، قاچاق کامیون نداریم و نمی شود در هنگام عبور از مرز یک کامیون را پنهان کرد و با این حال، به عنوان یک سلاح وحشتناک از آن استفاده شد.

از سوی دیگر ، «لئوناردو پیچیانی» وزیر ورزش برزیل بر این ایده تاکید کرد که همه چیز برای بازی های المپیک آماده است و حدود 85 هزار نیرو از جمله پلیس، ارتش و دیگر ماموران از امنیت ریو محافظت می کنند. این در حالی است که این رقم نیرو دو برابر افرادی که در المپیک لندن 2012 به کار رفتند، است.

وی گفت: ریودوژانیرو به مقر یک مرکز ضد تروریستی متشکل از کارشناسان چندین کشور تبدیل شده است تا که با هم اندیشی در مسائل امنیتی بپردازند.

بازی های المپیک ریودو ژانیرو از روز 5 تا 21 آگوست (15 تا 31 مرداد ماه امسال) برگزار می شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس