خوابش را برای دوستانش اینگونه تعریف کرده بود:«با شهید احمد طیبی که از اقوام من هستند و در عملیات قبلی شهید شده، سوار ماشین شدیم و ایشان مرا به جاهای خیلی با صفایی برد و در مورد مسائل گوناگونی صحبت کردیم. برای من یقین شده است که در عملیات بعدی شهید می‌شوم.»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید "محمد تفکری" از شهدای استان یزد است که 23 تیرماه سال 61 در ماه مبارک رمضان در عملیات رمضان به شهادت رسید، به همین بهانه در سطور زیر زندگینامه  وی  را مرور می‌کنیم:

تازگی‌ها کارمند ذوب آهن شده بود. زمان، زمان اوج جریانات انقلابی بود. مثل دیگر افراد میهن دوست و متعصب در این تظاهرات نقش مهمی را ایفا می‌کرد. وقتی جایی خبر از اعتصاب بر علیه رژیم می‌شد هم خودش شرکت می‌کرد و هم دوستانش را به این کار فرا می‌خواند.

قبلاً چند سالی در تهران زندگی کرده بود. یعنی وقتی برای انجام خدمت وظیفه به تهران رفت تصمیم گرفت همانجا بماند. کم کم شغل رانندگی تاکسی را برای خود انتخاب کرد و پس از مدتی هم با دختری از خانواده‌ای مذهبی ازدواج کرد. وقتی فساد و ابتذال تهران را که هر روز گسترش بیشتری پیدا می‌کرد دید، تصمیم گرفت با خانواده به زادگاهش باز گردد. با شروع تظاهرات ضد رژیم بیشتر به شهر یزد رفت و آمد می‌کرد.

در همین جریانات دو بار دستگیر و زندانی شد و از شدت شکنجه تمام بدنش کبود شده بود. پس از پیروزی انقلاب عملاً به خدمت سپاه در آمد و در جبهۀ کردستان برای پاکسازی و خدمت دلاوری‌های زیادی از خود نشان داد پس از مدتی به خاطر رنجی که از زخم معده می‌کشید به دیارش بازگشت و در قسمت موتوری سپاه مشغول فعالیت شد.

با شدت بیماری و با دستور پزشک مبنی بر استراحت بیشتر بار دیگر در ذوب آهن مشغول به کار شد (آنجا رانندۀ ماشین بود) همیشه همکارانش را به پیروی از رهبر و تلاش برای پایداری اسلام و کشور دعوت می‌کرد. وقتی بار دیگر به درخواست خودش به جبهه رفت جانشینی فرمانده گردان امام حسین (ع) را بر عهده گرفت.

پس از چند ماه که مأموریتش تمام شده باز هم در جبهه ماند. وی قبل از عملیات رمضان شبی خوابی دیده بود و به او الهام شده بود که شهید می‌شود. خوابش را برای دوستانش اینگونه تعریف کرده بود:«با شهید احمد طیبی که از اقوام من هستند و در عملیات قبلی شهید شده، سوار ماشین شدیم و ایشان مرا به جاهای خیلی با صفایی برد و در مورد مسائل گوناگونی صحبت کردیم. برای من یقین شده است که در عملیات بعدی شهید می‌شوم.» و از آنها حلالیت طلبیده بود.

عملیات رمضان فرا رسید. رمز شروع عملیات "یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی" بود، پشت خاکریز با تک تک افراد مصافحه و خداحافظی نمود و گردان را به جلو حرکت داد. وقتی دشمن متوجه شد نیروهای ایران پشت میدان مین رسیده‌اند آنها را با سه تیربار مورد هدف قرار داد.

او که مشغول حرکت دادن سریع رزمندگان بود مورد اصابت تیر قرار گرفت و برای اینکه رزمندگان بتواند از روی میدان مین عبور کنند و کمتر شهید و مجروح بدهند خود را بر روی چند مین دیگر انداخت و بدین ترتیب به مقام شهادت نایل آمد. شهید آنقدر روحش بزرگ است که اجازه نمی دهد تنها به فکر خودش باشد، او دوست دارد غل و زنجیر را از پای دیگران بگشاید، خود فدا شود تا دیگران بمانند.

این رزمندۀ دلاور شهید محمد تفکری جانشین گردان امام حسین (ع) بود. در آن زمان سردار دلاور اسلام، شهید ذبیح الله عاصی زاده فرماندهی گردان امام حسین (ع) از تیپ 25 کربلا را عهده‌دار بودند.

شهید در وصیت نامه اش خواسته بود که این شعر را روی سنگ قبرش بنویسند:

از زبان حال من بشنو خروش رهبرم

بانگ تکبیر آید از سلول های پیکرم

بستگانم را کسی هرگز نگوید تسلیت

که مبارک باد گویید از برای مادرم

زندگانی شما مرهون جان بازی ماست

پس روید راهی که من پیموده ام از رهبرم

شهید معظم محمد جواد تفکری‌بافقی فرزند حبیب:خدایا اگر گناهی کرده‌ام از روی نادانی و جهل بوده است. مرا ببخش و

به من یاری ده تا غیر از راه تو الله و معبودی نداشته باشم .پروردگارا قلبم همواره به یاد مستضعفین می‌تپد همه آن‌ها را از خزانه کرمت  بی نیاز کن .خدایا از تو می‌خواهم همان گونه که تا کنون یاری داده‌ای و من کمک‌های تو را حتی به چشم خود دیده‌ام هیچ‌گاه مرا به خودم وانگذاری و همیشه مرا یاری ده.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس