رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهید ولی‌الله چراغچی را فرمانده‌ای خط‌شکن و مقتدر خواند و او را نیروی متدینی دانست که باخدا، قرآن و اهل‌بیت (ع) گره‌ خورده بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی با حضور در منزل سردار شهید ولی‌الله چراغچی قائم‌مقام لشگر پنج نصر افزود: امکانات ما در روزهای آغازین جنگ بسیار کم بود و من اگر بخواهم اعلام کنم، وحشت می‌کنید. مثلاً در عملیات خیبر امکانات بسیار اندک و اصلاً سنگری نداشتیم.

وی تأکید کرد: در هر عملیاتی که اسیر گرفتیم، همه‌جا اسرا به دنبال آن سپاه نیرومند بودند که نشان از امداد الهی و کمک ملائکه الهی به رزمندگان اسلام بود.

قربانی با اشاره به اینکه ما اسنادی داریم که نشان از حضور و تجهیزات 43 کشور دنیا برعلیه ما دارد بر جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس تأکید کرد.

وی گفت: من در همان جلسه عملیات رمضان حاضر بودم، ولی‌الله به‌عنوان یکی از فرماندهان سپاه بی‌چون‌وچرا مأموریت‌ها را می‌پذیرفت و اجرا می‌کرد.

وی افزود: مرحله دوم عملیات رمضان بود و همه در منطقه گیر کرده بودیم. به ولی‌الله مأموریت تکلیفی ابلاغ شد و چون شناسایی منطقه کامل نبود، او نپذیرفت. البته اگر عملیات نمی‌کردیم، تلفات زیادی می‌دادیم.

وی تأکید کرد: شهید چراغچی خودش را در ولایت‌فقیه ذوب کرده بود ازاین‌رو با 400 نفر نیرو به خط زد و با 40 نفر بازگشت. در همین عملیات بود که به‌صورت او ترکش اصابت کرد.

سردار قربانی با اشاره به اینکه عملیات شهید چراغچی و نیروهایش علیرغم شکست ظاهری پیروزی بزرگی برای رزمندگان اسلام داشت، بر نقش این شهید در مختل کردن ماشین جنگی عراق صحه گذاشت.

وی گفت: شهدا چشم و چراغ ملت‌های جهان اسلام هستند و ما باید قدر آنان را بیش از گذشته بدانیم.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس