کد خبر 602919
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

آزمون سراسری سال ۹۵ در پنج گروه آزمایشی، پنج‌شنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود و داوطلبان برای حضور بهتر در این آزمون باید اطلاعاتی در رابطه با نحوه پاسخگویی به سوالات داشته باشند.

به گزارش مشرق، چهل و ششمین آزمون سراسری کشور در صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه 24 تیر و جمعه 25 تیرماه در 369 شهرستان و بخش مختلف و 467 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
 
داوطلبان این آزمون که آخرین روز باقیمانده تا کنکور را می‌گذرانند به دنبال اطلاعاتی برای حضور بهتر در کنکور هستند.
 
به این منظور داوطلبان باید اطلاعاتی را هم در رابطه با نحوه تست‌زنی و پاسخگویی به سوالات داشته باشند.
 
داوطلبان باید بدانند که پس از حضور در جلسه کنکور، به محض دریافت پاسخ‌نامه باید شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شوند بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، بی‌درنگ موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب اطلاع دهند.
 
در مستطیل بالای پاسخ‌نامه مطلقاً نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل‌های مشخص شده بر روی پاسخ‌نامه از نوشتن یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها باید خودداری شود در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌شود و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری مصوب مجلس شورای اسلامی با وی رفتار می‌شود.
 
داوطلب پس از اطمینان از اینکه پاسخ‌نامه متعلق به وی است باید بر اساس دستوری که از بلندگو پخش می‌شود برای تکمیل مندرجات جدول پاسخ‌نامه شامل نام و نام خانوادگی با مداد سیاه نرم پررنگ اقدام کند.
 
داوطلب کنکور باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخ‌نامه برای هر سؤال در نظر می‌گیرند به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ پر کند.
 
به دلیل اینکه پاسخ‌نامه به وسیله ماشین علامت‌ها تصحیح می‌شود داوطلب باید از کثیف کردن، تا کردن یا گذاشتن هر گونه علامت و اثری بر روی آن خودداری کند.
 
در تست‌های چهارگزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته می‌شود بنابراین داوطلب باید اگر پاسخ صحیح سؤالی را اصلاً نمی‌داند به آن سؤال جواب ندهد.
 
* دو روش تست‌زنی در کنکور
 
هر داوطلب برای پاسخگویی به سؤالات هر یک از دفترچه‌های آزمون عمومی و اختصاصی می‌تواند به یکی از دو روش معمول عمل کند.
 
در روش اول داوطلب باید تصور کند که در دفترچه آزمون عمومی منحصراً 25 سؤال زبان و ادبیات فارسی وجود دارد و باید در مهلت معین به این سؤالات پاسخ دهد. برای این منظور داوطلب باید ابتدا متن سؤال شماره یک این درس را به طور دقیق و چهارگزینه‌ پیشنهادی را به طور دقیق‌تر مطالعه و سپس گزینه صحیح را انتخاب کند.
 
در صورتی که داوطلب پاسخ سؤال یا سؤالی را از این درس نمی‌داند می‌تواند در کنار آن سؤال در دفترچه ‌آزمون علامت ضربدر بگذارد تا در پایان سوالات در زمان باقیمانده این سوال را هم پاسخ دهد.
 
پس از پایان 25 سؤال زبان و ادبیات فارسی داوطلب باید بلافاصله برای پاسخگویی به سؤالات زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان خارجه اقدام کند و در صورتی که زمانی باقی ماند مجدداً به مرور سؤالات یا سؤالاتی که به آن پاسخ نداده بپردازد.
 
در روش دوم داوطلب می‌خواهد ابتدا به سؤالات درسی که بهتر از درس‌های دیگر آموخته و آمادگی بیشتر دارد پاسخ دهد و نوبت در نظر گرفته شده در دفترچه آزمون را مدنظر ندارد، بنابراین چنین داوطلبی باید دقیقاً دقت کند که سؤالات هر درس را از ردیف آغاز شده همان درس پاسخ دهد یعنی اگر سؤالات زبان خارجی از ردیف 76 آغاز می‌شود در پاسخ‌نامه از ردیف 75 پاسخ ندهد زیرا در این صورت تا پایان پاسخ‌نامه تمام پاسخ‌ها اشتباه می‌شود.
 
داوطلبان از امروز تا فردا باید منحصراً به مرور مطالب و مواردی که اشکال داشته‌اند بپردازند و در منزل از خود آزمون بگیرند و به دور از اضطراب و نگرانی و با آرامش کامل خود را برای حضور در آزمون آماده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس