نماینده مجلس گفت: مرگ کیارستمی محل برپایی دعواهای صنفی و انتقام‌گیری از جامعه پزشکی نیست و اگر قصوری درباره مرحوم کیارستمی رخ داده است، باید در دادگاه مطرح و با شخص خاطی برخورد شود.

به گزارش مشرق، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نماینده مجلس گفت: انتظار عامه مردم از الگوهای جامعه و شخصیت‌های مطرح و فرهنگی این است که قضاوت منصفانه و عادلانه داشته باشند و از الفاظ و لحن مؤدبانه استفاده کنند.

وی با انتقاد از صحبت‌های «داریوش مهرجویی» در مراسم ختم «عباس کیارستمی» گفت: اینکه در هر قشر و صنفی افرادی کم‌کاری و تخلف داشته باشند،‌ امری طبیعی است کما اینکه در جامعه هنرمندان نیز ممکن است افرادی تخلف‌های گوناگون داشته باشند و نمی‌توان به‌خاطر تخلف به عملکرد یک بازیگر کل جامعه هنری را زیر سؤال برد.

این نماینده مجلس با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر علیه جامعه پزشکی تأکید کرد: مرگ مرحوم کیارستمی نباید تبدیل به یک دعوای صنفی و انتقام از جامعه پزشکی تبدیل شود و اینکه بخواهیم قشر پزشکان که جزو باهوش‌ترین افراد هستند را با الفاظ نامناسب و زشت خطاب کنیم، غیرقابل‌قبول و تحریک‌کننده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: امید داریم که داریوش مهرجویی و هم‌صنفانشان تنها به‌خاطر ناراحتی از فوت یکی از دوستان و همکاران‌شان در یک جو احساسی و بدون غرض و دشمنی و سوءنیت به جامعه پزشکی این صحبت‌ها را کرده باشند و امیدواریم با ایجاد شفافیت در این موضوع نقاط مبهم ایجادشده را برطرف کنند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه قصور و کوتاهی در هیچ صنفی پذیرفته و قابل‌قبول نیست، گفت: اگر قصور پزشکی درباره مرحوم کیارستمی یا هر کس دیگر صورت گرفته باشد، باید به آن رسیدگی و برخورد شود، کمااینکه بیش‌ترین علت مرگ مردم در کشور آمریکا به‌خاطر قصور پزشکی بوده و این امر ممکن است در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد، البته قصور حتی به تعداد اندک قابل دفاع نیست، برای همین دادگاه‌ها و نظام پزشکی تشکیل شده است که به تخلفات این‌چنینی رسیدگی شده و با متخلفان و اهمال‌گران برخورد شود.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس