سن کمی داشت اما جبهه محل عروج جوانانی همچون مجید شده بود که کمترین کارشان در عالم جوانی فدا کردن جانشان در راه اسلام و انقلاب بود که این جنگ از آن‌ها مرد ساخته و در تاریخ ماندگار شدند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سن کمی داشت اما جبهه محل عروج جوانانی همچون مجید شده بود که کمترین کارشان در عالم جوانی فدا کردن جانشان در راه اسلام و انقلاب بود که این جنگ از آن‌ها مرد ساخته و در تاریخ ماندگار شدند.

جنگ که آغاز شد از هر سن و سالی و از هر قشری راهی جبهه‌ها شدند؛ مجید آهومند یکی از جوانان زنجان بود که با به صدا درآمدن طبل جنگ راهی میدان نبرد شد. رسم رزمندگان زنجانی در هشت سال دفاع‌مقدس بر تن کردن لباس غواصی بود که این برایشان یک افتخار بزرگ محسوب می‌شد و امروز این دیار را به نام شهدای غواص می‌شناسند.

آهومند در سال 1343 در زنجان متولد شد؛ جوانی پرتلاش و با استعداد که جوانی‌اش را ترجیح داد با دفاع از اسلام و انقلاب معامله کند، پس با شروع جنگ لباس رزم بر تن کرد و راهی جبهه شد.

وی 30 بهمن‌ماه 62 عازم میدان نبرد شد، سن کمی داشت اما جبهه از او مردی برای نبرد ساخته بود. مجید آهومند آنقدر مرد بار آمده بود که در یک نگاه تمام زندگی‌اش را پشت سر نهاد و بند پوتینش را محکم‌تر کرد تا مدافع اسلام و انقلاب باشد و در نهایت بیستم بهمن سال 1364  در اروندرود با نشان غواصی در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید مجید آهومند

بارالها بر تو سپاس بی‌نهایت که بر من منت نهادی و مرا طلبیدی و دری از درهای حجتت را به رویم باز کردی و آن، در جهاد است. این بنده حقیر کسی نیستم که به ملت شهیدپرور ایران پیام دهم، اما بنا به وظیفه شرعی خویش چند جمله را می‌نویسم. در کارهای خود همیشه بر خدا توکل کنید، از خدا یاری بطلبید و یک لحظه از یاد خدا غافل مباشید.

برادران و خواهرانم! همه شما را برای فرمانبری از رهبر دعوت می‌کنم. همیشه پروانه‌وار بدور امام بچرخید و امام را تنها نگذارید و قدر رهبر را بدانید و بر سلامتی ایشان و ظهور آقا امام زمان (عج) همیشه دعا کنید.

اما برادران! تا زمانی که جبهه احتیاج به نیرو دارد، وظیفه دارید، بیایید، سنگرها را پر کنید و همیشه در صحنه باشید. در کمک جانی و مالی به جبهه کوتاهی نکنید.

هنگام شنیدن شهادت من صبر و استقامت داشته باشید و بر خدا توکل کنید، (ان‌الله مع الصابرین). در یاری از امام همیشه کوشا باشید
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس